ارتفاعات تهران شلوغ‌تر از همیشه! +عکس

اجتماعی،   4000211051

ارتفاعات تهران با وجود شیوع گسترده کرونا، شلوغ تر از قبل شده و رعایت مسائل بهداشتی نیز وضعیت خوبی ندارد.

به گزارش فارس ، شیوع کرونا در ایران در بدترین حالت ممکن خود قرار دارد، به طوری که روزانه افرادی زیادی مبتلا می‌شوند و تعداد کشته‌ها نیز حدود 500 در روز اعلام می‌شود، اما ظاهرا این اتفاق هنوز برای برخی به مانند یک شوخی است و چندان آن را جدی نمی‌گیرند.

با وجود اینکه توصیه‌های زیادی از سوی مسئولان بهداشت، فدراسیون کوهنوردی و سایر ارگان‌ها می‌شود، اما باز هم تعداد زیادی از افراد در تعطیلات آخر هفته راهی ارتفاعات می‌شوند تا روز تعطیل خود را سپری کنند، غافل از اینکه کرونا هر لحظه در کمین آنها و خانواده‌هایشان است.

در حالی که محدودیت‌هایی در مورد سفرها به وجود آمده، افراد در آخر هفته راهی کوهستان‌ها و ارتفاعات می‌شوند و متاسفانه وضعیت رعایت مسائل بهداشتی هم تعریف چندانی ندارد و افراد زیادی بدون ماسک فعالیت می‌کنند که این اتفاق کاملا خطرناک به نطر می‌رسد.

حمید مساعدیان، مسئول کارگروه امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی در این باره می‌گوید: با توجه به اینکه محدودیت‌هایی برای سفر در نظر گرفته شده تا مردم کمتر تردد کنند، اما برخی در آخر هفته راهی ارتفاعات می‌شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر حوادثی که رخ می‌دهد و مصدومیت‌هایی که وجود دارد، کرونا جدی گرفته نمی‌شود و هرچه توصیه می‌کنیم ظاهرا فایده‌ای ندارد. دوستان ما هر هفته در ستاد اطلاع رسانی مشغول فعالیت هستند و در این بین کمتر کسی توجه می‌کند.

مساعدیان در مورد اینکه راهکاری وجود ندارد که جلوی این حضور پرتعداد گرفته شود، عنوان کرد: نمی‌توان جبری کار کرد و جلوی تک تک افراد را گرفت. خود کوهنوردان باید این مسائل در نظر بگیرند و مسئولیت پذیر باشند.

ارتفاعات تهران شلوغ‌تر از همیشه! +عکس

تصویر بالا مربوط به حضور افراد زیاد در منطقه شیرپلای تهران است که به فاصله بسیار کمی در حال عبور هستند. این تنها یک نقطه از ارتفاعات تهران است و در سایر نقاط پایتخت و شهرهای دیگر هم قطعا چنین وضعیتی وجود دارد.

کوه‌های تهران سالیان سال سر جای خود قرار خواهند داشت و می‌توان در شرایط بهتری در آینده فعالیت کوهنوردی داشت، اما کرونا در خطرناک ترین زمان ممکن خود است و عدم رعایت مسائل بهداشتی، می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را وارد کند.