دولت قوانین تصویب شده در بخش کشاورزی را اجرا نمی‌کند

اقتصادی،   4000209107

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه قوانین در بخش کشاورزی تصویب شده اما دولت اجرا نمی‌کند گفت: دولت همتی برای اجرای مصوبات و قوانین مجلس ندارد.

به گزارش تسنیم، علیرضا نظری ظهر امروز در نشست با تشکل‌های صنفی بخش کشاورزی با اشاره به دغدغه کشاورزان اظهار داشت: بی‌شک دغدغه کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی از جمله مسائلی همچون موضوع خرید تضمینی محصولات کشاورزی، بحران کم آبی و خشکسالی و نیز لزوم مکانیزاسیون ادوات کشاورزی موضوعاتی مهم، اساسی و قابل توجه است که قطعا در مجلس برای حل انها به دنبال چاره‌اندیشی خواهیم بود.

وی افزود: قطعا برگزاری چنین نشست‌هایی کمک بزرگی برای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی درست در عرصه کشاورزی به منظور حل و کاهش مشکلات بخش کشاورزی در کشور و در نهایت شکوفایی و رشد تولید در این بخش است.

نظری تصریح کرد: بنابراین تمامی این دغدغه‌ها را به ترتیب اولویت در نخستین جلسه کمیسیون کشاورزی به طوری جدی و قطعی پیگیری خواهیم کرد و در صورت نیاز مسائل مرتبط با حل انها را به اطلاع مسئولان اجرایی خواهیم گذاشت و پیگیر مسائل خواهیم بود.

نماینده مردم خمین در مجلس عنوان کرد: البته قوانین تصویب شده اما دولت اجرا نمی کند، ما پافشاری و پیگیری‌های خود را ادامه می‌دهیم چراکه باید حیثیت مجلس حفظ شود و آنچه تصویب شده درست اجرا شود.

 نظری خاطرنشان کرد: موضوع کم آبی و خشکسالی مسئله تنها مربوط به شهرستان خمین و یا استان مرکزی نیست بلکه این موضوع یک مسئله کلی و ملی است و اهمیت ویژه‌ای دارد که باید تخصصی درباره آن بررسی، تصمیم‌گیری و در نهایت پیگیری شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد: بحث مکانیزاسیون ادوات تنها مختص به حوزه کشاورزی نیست و در بحث راه و راه‌سازی نیز  مشکلاتی مشاهده می شود چراکه یک مسئله مهم و قابل توجه در کشور به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: ادوات مورد استفاده ساخت داخلی نسبت به تکنولوژی روز عقب تر است بنابراین باید این ناکارآمدی های مدیریتی حتما در دستور کار قرار گیرند و بهره‌وری در این عرصه مورد توجه قرارگیرد.