سفیر آمریکا در کابل: می‌دانستیم در جنگ افغانستان پیروز نخواهیم شد

جهان،   4000209105

سرپرست سفارت آمریکا در کابل با اذعان به شکست این کشور در جنگ افغانستان گفت: ما چند سال پیش به این نتیجه رسیدیم که نخواهیم توانست مشکلات افغانستان و طالبان را برای همیشه پایان دهیم.  

به گزارش فارس، سرپرست سفارت آمریکا در کابل گفت که این کشور از چند سال پیش به این نتیجه رسیده‌بود که جنگ افغانستان به یک بن‌بست رسیده‌ و آمریکا در این جنگ پیروز نخواهد شد.

«راس ویلسون» در گفت‌وگو با طلوع‌نیوز، پرداختن به معضل افغانستان را از راه‌های سیاسی بهترین گزینه دانست.

وی در این باره افزود: «ما چند سال پیش به این نتیجه رسیدیم که جنگ طولانی مدت یک بن‌بست است و ما در پایان پیروز نخواهیم شد و نخواهیم توانست مشکلات افغانستان و مشکلات طالبان را برای همیشه پایان دهیم. تنها راه درست دریافت راه‌های حل سیاسی بودند.»

سرپرست سفارت آمریکا در کابل تأکید کرد که پس از خروج نیروهای آمریکایی درگیر شدن افغانستان به یک جنگ داخلی به‌سود هیچ‌کس نیست و از این رو، این گزینه را ممکن نمی‌داند.

ویلسون تصریح کرد: «وضعیت به‌گونه‌ای است که افغان‌ها و خارجی‌های آن را در کابل یکسان می‌بینند که با نگرانی‌‎های کوچکی همراه است و این یکی از علت‌های بزرگی است که ما یک بخش عظیم کارمندان خود را خارج می‌کنیم.»

براساس توافق‌نامه دوحه، روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان باید تا روز شنبه به پایان می‌رسید، اما رییس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که این نیروها تا یازدهم سپتامبر از افغانستان خارج خواهند شد؛ موضوعی که طالبان آن را نقض توافق نامه دوحه می‌دانند و گفته می‌شود که رهبری طالبان در پاکستان درباره چگونگی بازگشت به مذاکرات و شرکت در نشست استانبول در حال رأیزنی هستند.

همزمان با آغاز خروج نیروهای آمریکایی، سرپرست سفارت آمریکا گفت که کارمندان این سفارت نیز کاهش خواهند یافت.

به گفته وی، افرادی که حضور آنها بسیار موثر نیست از افغانستان خارج می‌شوند و بخش دیگر در این کشور می‌مانند.

ایالات متحده آمریکا همچنین اعلام کرده پس از خروج نیروهای این کشور از افغانستان نیز نظارت نیروهای آمریکایی از چگونگی فعالیت‌ گروه‌های تروریستی در افغانستان ادامه خواهد داشت.