اولیانوف: آمریکا در نظر ندارد تحریم هایی غیر از تحریم های ناسازگار با برجام را لغو کند

جهان،   4000209101

نماینده روسیه در وین در گفت و گویی برخی گمانه زنی های اخیر رسانه ها در این باره را که دولت بایدن قصد دارد در راستای احیای برجام حتی تحریم های اعمال شده بر ایران در زمینه تروریسم، توسعه موشکی و حقوق بشر را لغو کند، رد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری اردوپوینت، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک درباره لغو برخی از سخت ترین تحریم های ایران در زمینه تروریسم، توسعه موشکی و نقض حقوق بشر که برخی رسانه ها اخیرا گزارش داده اند دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی آن برای بازگشت دوجانبه تهران - واشنگتن به توافق هسته ای می باشد، گفت: آمریکایی ها در نظر ندارند که دقیقا این تحریم ها را لغو کنند. آن ها باور دارند که این تحریم ها هیچ ارتباطی به برجام ندارند. 

اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می شود که در هفته های اخیر مذاکرات اعضای کمیسیون مشترک برجام درباره بازگشت دوجانبه تهران-واشنگتن به پایبندی به توافق هسته ای با حضور آمریکا در وین برگزار شده است. اگرچه، مذاکرات مستقیم یا غیر مستقیمی میان نمایندگان ایران و آمریکا در وین تاکنون انجام نگرفته است. دو کارگروه کمیسیون مشترک برجام در حال بررسی تحریم هایی که آمریکا می تواند لغو کند و اقدامات لازم برای ایران در جهت بازگشت به پایبندی کامل به توافق هسته ای می باشند. 

ایران خواستار لغو کلیه تحریم های اعمال شده آمریکاست و اظهار داشته پس از راستی آزمایی لغو این تحریم ها اقدامات لازم جهت از سرگیری پایبندی کامل به تعهدات برجامی اش را انجام می دهد. 

دولت آمریکا در آخرین مواضع اعلام شده اش، برای لغو تحریم های ناسازگار با برجام اعلام آمادگی کرده است، اما هنوز مشخص نیست این تحریم ها کدامند. 

هیات روسیه امروز در وین با نمایندگان آمریکا دیدار و درباره موضوعات مطرح در احیای برجام گفت و گو کردند.