واکنش عارف به نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها

سیاسی،   4000209080

رییس فراکسیون امید مجلس دهم در واکنش به نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها نسبت به آن‌چه رد صلاحیت گسترده داوطلبان اصلاح‌طلب شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور خواند، انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، یادداشت اینستاگرامی محمدرضا عارف به مناسبت روز شوراها شرح زیر است:

‌‍‍‍‌روز شوراهای اسلامی شهر و روستا را گرامی می دارم و به روان پاک آیت الله سید محمود طالقانی، متفکر بزرگ  منادی سازگاری اسلام و حقوق شهروندی ، که اصل مهم شوراها با درایت ایشان در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، جای گرفت ، درود می فرستم. 

یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت و گفتمان اصلاحات، اجرای این اصل معطل مانده قانون اساسی بود. دولت اصلاحات در عرصه عمل نشان داد که واگذاری امور شهرها و روستاها به شهروندان ، گامی مهم در توسعه  کشور، توزیع قدرت و تحکیم جمهوریت نظام است. 

متاسفانه برخی دخالت های نابجا و جناحی، مانع وصول شوراها به توسعه  مناطق مختلف شده است.  اخبار واصله حاکی از رد صلاحیت گسترده داوطلبان اصلاح‌طلب شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور است.

حوزه مدیریت شهری باید از وجود افراد متخصص و آشنا به حوزه شهری بهره مند شده و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا فرصتی است برای حضور این افراد.اینکه بعضا با نگاه سیاسی و جریانی به افراد صاحب صلاحیت اجازه حضور در انتخابات داده نشود ظلم  در حق شهروندان  ،بی توجهی به  حق  شهروندی نامزدهای انتخاباتی و در یک کلمه مانع آفرینی در مسیر توزیع قدرت و توسعه کشور است.

 هیئت‌های نظارت را دعوت به تجدیدنظر جدی و الگوبرداری از ارزشهایی که تاکنون جواب داده،از جمله  نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس دهم در این زمینه می‌نمایم.

در مجلس دهم، نهایت انصاف و دقت را در تایید صلاحیت به خصوص اصولگرایان داشتیم و اجازه ندادیم مصالح عمومی کشور، بازیچه سیاست بازی ها شود.

از دوستان عضو هیات های نظارت  انتظار می رود، مصالح جناحی خود را مانعی در برابر حقوق انتخاب کنندگان ، انتخاب شوندگان و مصالح و منافع مناطق مختلف قرار ندهند. امروز و فردای ایران اسلامی، نیازمند بهره مندی از توان متخصصان در حوزه های مختلف است. بیایید و با رعایت انصاف ، عدالت و مصالح ملت و کشور، مصالح عمومی را وجه المصالحه منافع جناحی نکنید.

 فاعتبروا یا اولی الابصار