از خرداد تا آذر ۶۰ میلیون دوز واکسن روسی به ایران ارسال خواهد شد / اجرای این قرارداد از ۱۰ خرداد آغاز می‌شود

سیاسی،   4000209061

کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه با بیان اینکه قرارداد دوم خرید واکسن اسپوتنیک-وی از روسیه از دهم خردادماه وارد مرحله اجرایی می‌شود گفت: بر اساس قرارداد جدید ۶۰ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک-وی، در فاصله ماه‌های خرداد تا آذر سال جاری به ایران ارسال خواهد شد.

   از خرداد تا آذر ۶۰ میلیون دوز واکسن روسی به ایران ارسال خواهد شد / اجرای این قرارداد از ۱۰ خرداد آغاز می‌شود

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری ها، وی افزود: باتوجه به اینکه هر فرد باید ۲ دوز واکسن دریافت کند، مجموع واکسن‌های خریداری شده طبق قرارداد دوم، برای ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور کفایت می‌کند.

جلالی گفت: طبق قرارداد نخست خرید واکسن از روسیه، باید یک میلیون واکسن، شامل دو میلیون دوز تا پایان اردیبهشت به ایران ارسال شود و با ارسال هفتمین محموله واکسن اسپوتنیک-وی به ایران، مجموع واکسن‌های ارسالی به کشورمان به بیش از ۷۰۰ هزار دوز خواهد رسید.

سفیر ایران همچنین از نهایی شدن طرح تولید مشترک واکسن اسپوتنیک-وی در ایران خبر داد و گفت: دو شرکت ایرانی سلول‌های تولید واکسن را با موفقیت کشت کرده‌اند و بزودی تولید مشترک آغاز خواهد شد.

گفتنی است یک هفته پس از ارسال ششمین محموله واکسن اسپوتنیک-وی به ایران، محموله هفتم واکسن نیز به میزان ۱۰۰ هزار دوز که روز چهارشنبه تحویل نماینده سفارت کشورمان در مسکو شده بود، امروز پنجشنبه با پرواز شرکت هواپیمایی ماهان راهی تهران شد.