جان بابایی: ردپای کرونای آفریقایی در جنوب کشور/ وضعیت پایدار بستری بیماران کرونایی

سلامت،   4000207127

 معاون درمان وزارت بهداشت گفت: مواردی از مبتلایان به ویروس کرونا آفریقای جنوبی در جنوب کشور شناسایی شده است.

جان بابایی: ردپای کرونای آفریقایی در جنوب کشور/ وضعیت پایدار بستری بیماران کرونایی

به گزارش فارس، معاون وزیر بهداشت  به همراه معاون سیاسی استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، هیات همراه به منظور بازدید از وضعیت درمان کرونایی و نظارت بر پیشرفت بیمارستان نرگسی گچساران وارد این شهر شد.

قاسم جان بابایی در بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان شهید رجایی گچساران  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی بازدیدی که از بخش کرونایی بیمارستان شهید رجایی گچساران صورت گرفت کمبود دارو برای درمان بیماران کرونایی وجود ندارد.

 وی ادامه داد: تمامی داروهای مورد نیاز مقابله با بیماری کرونا که در کمیته علمی دانشگاه علوم پزشکی به تأئید رسیده، به میزان کافی در کشور وجود دارد.

 معاون درمان وزارت  بهداشت گفت: خوشبختانه  شدت جهش‌های کرونا که  در کشور رخ داده مانند جهان نبوده است.

 جان بابایی ادامه داد: ویروس کرونا  کل جهان را درگیر کرده است  و هر بار جهش این بیماری  با دوره قبل و از طرفی دیگر رفتارهای اجتماعی در حال تغییر است.

معاون درمان وزرات بهداشت اذعان کرد: جهش هایی که در حال رخ دادن  هستند متاسفانه ضعیف نیستند.

وی بیان کرد: شتاب این ویروس در هفته‌های اخیر متوقف شده است به طوری که بستری بیمارران کرونایی در کشور ثابت و شرایط  پایدار شده است.

جان بابایی با بیان اینکه در همه استان‌ها تعداد بستری بیماران کرونایی  ثابت شده است، گفت:  اکنون شرایط پایداری را پیدا کرده‌ایم و امیدواریم که در هفته آینده شرایط رو به کاهشی داشته باشیم هر چند که اکنون در برخی از استان‌ها شرایط رو به کاهش است.

معاون درمان وزرات بهداشت با بیان اینکه هم اکنون 3مورد مبتلا به ویروس کرونا آفریقای جنوبی در جنوب کشور شناسایی شده است، گفت: تاکنون کرونای هندی در کشور شناسایی نشده است.

جان بابایی ابراز کرد: فرقی ندارد که ویروس از نوع آفریقایی و یا هندی باشد بلکه ذات ویروس جهش است و فرقی ندارد آفریقایی و یا هندی باشد.

وی ادامه داد: با هر بار پیک این بیماری  جهش پیدا می کند و همه ویروس ها دارای یک اصول هستند.

 معاون وزیر بهداشت اذعان کرد: هر ویروسی که از خانواده کووید_19 است دارای یک  استراتیژی برای تشخیص  نمونه است.

 جان بابایی خاطرنشان کرد: جلوگیری از  تجمعات ورعایت فاصله گذاری اجتماعی در کنترل این بیماری تاثیر گذار است.

 وی اذعان کرد: آنچه که شرایط را برای ما امروز در کشور حاد کرده است  همین دورهمی‌های شب عید، مجالس عروسی و عزاداری بوده ست.

معاون وزیر بهداشت ابراز کرد: اگر مردم در قبل از شیوع پیک چهارم این بیماری  نکات بهداشتی را رعایت کرده بودند ما وارد پیک چهارم این بیماری نمی‌شدیم.

جان بابایی افزود: باید فاصله ها و پروتکل ها را بیشتر کنیم و نباید بگذاریم با نفس ها خسته به دام موج جدیدی بیفتند.