شمخانی: سیاست‌های قطعی نظام در میدان و دیپلماسی حاصل گفت‌وگوهای اقناعی و پنهان از نگاه نامحرمان بوده و هست

سیاسی،   4000207122

دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز در توئیتی نوشت: سیاست‌های قطعی نظام در میدان و دیپلماسی حاصل گفت‌وگوهای اقناعی و پنهان از نگاه زهرآلود نامحرمان و دشمنان بوده و هست.

شمخانی: سیاست‌های قطعی نظام در میدان و دیپلماسی حاصل گفت‌وگوهای اقناعی و پنهان از نگاه نامحرمان بوده و هست

به گزارش فارس، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (سه‌شنبه) در پی انتشار فایل صوتی از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در توئیتی نوشت: سیاست‌های قطعی نظام در میدان و دیپلماسی حاصل گفت‌وگوهای اقناعی و پنهان از نگاه زهر آلود نامحرمان و دشمنان بوده و هست.

وی افزود: دوگانه‌ای در اجرای بدون تنازل این سیاست‌ها که منبعث از اصول قطعی انقلاب اسلامی است، وجود ندارد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه پس از انتشار فایل صوتی محمدجواد ظریف در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره ارتباط میدان و دیپلماسی گفت:  در مقام عمل دو بازوی قدرت جمهوری اسلامی ایران هستند. آنهایی که در پی تخریب بال دیپلماسی هستند، متاسفانه رکن مهمی از قدرت جمهوری اسلامی را در عرصه بین‌المللی هدف قرار می‌دهند و دانسته یا ندانسته در پازل بدخواهان ایران حرکت می‌کنند. هیچ شکی وجود ندارد که هرگاه میدان و دیپلماسی با هم در عمل همراه بودند، از جنگ تحمیلی تا اتفاقات در کوزوو، افغانستان، عراق، یمن، سوریه و منطقه منافع عالیه جمهوری اسلامی ایران و مردم تامین شده است و هگاه این دو بال با همراه هم نبوده‌اند و یا اختلاف نظرها باعث شده که همراهی خوبی با هم نداشته باشند، ما نتیجه مطلوب را نگرفته‌ایم.

گفتنی است حسین امیرعبداللهیان دستیار ارشد رئیس مجلس در امور بین‌الملل هم پیش از این در توئیتی نوشته بود: در مذاکرات هسته‌ای منتهی به برجام و سایر مذاکرات مهم بین‌المللی، همواره دستاوردهای میدانی جمهوری اسلامی ایران پشتوانه بزرگ دیپلماسی بوده است. سردار سلیمانی هیچگاه از مردم هزینه نکرد. او‌ میدان و دیپلماسی را دو‌ رکن حفظ منافع ملت و امنیت ملی می‌دانست.