ادعای روزنامه صهیونیستی: انتقال اطلاعات حساس درباره ایران به آمریکا توسط اسرائیلی‌ها

جهان،   4000206067

یک روزنامه اسرائیلی گزارش کرد که مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در سفر آتی خود به واشنگتن در صدد است اطلاعات حساسی را درباره ایران در اختیار همتای آمریکایی خود قرار دهد.

انتقال اطلاعات حساس درباره ایران به آمریکا توسط اسرائیلی‌ها

به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» با اشاره به سفر آتی «مئیر بن-شبت» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به واشنگتن و دیدار با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا گزارش کرد، این نشست قرار است در سفارت اسرائیل در واشنگتن برگزار شود و بسیار کوتاه و به اندازه تنها چند ساعت بیشتر نخواهد بود و پس از آن بن-شبت فوراً به فلسطین اشغالی بازمی‌گردد.

طبق این گزارش، بن-شبت و سالیوان در چندماه گذشته چند نشست مجازی درباره ایران برگزار کرده‌اند و ظاهراً در نشست جدید خود قرار است اطلاعات حساسی به اشتراک گذاشته شود که نمی‌توان این اطلاعات به صورت آنلاین پخش شود.

از طرف دیگر آنطور که اسرائیل هیوم گزارش کرده است، «یوسی کوهن» رئیس سازمان جاسوسی «موساد» نیز قرار است برای دیدار با «ویلیام برنز» رئیس «سیا» و دیگر مقام‌های ارشد جامعه اطلاعاتی آمریکا، هفته جاری به واشنگتن پرواز کند.

این روزنامه اسرائیلی در ادامه گزارش خود در توصیف اهداف سفر هیأت صهیونیست به واشنگتن نوشت که این دو مقام ارشد رژیم صهیونیستی امیدوار هستند که در سفر آتی خود به واشنگتن، تلاش‌ها برای احیای برجام را متوقف کنند یا اینکه حداقل بتوانند اقداماتی را انجام دهند تا مواردی به برجام افزوده شود تا حدودی این توافق موردپسند تل‌آویو قرار بگیرد.

روز پنجشنبه هفته گذشته، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در جریان مذاکرات وین در خصوص برجام، جلسه‌ای را برای تثبیت راهبرد رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران برگزار کرد.

بنا بر گفته یکی از مقام‌های رژیم صهیونیستی، در صورتی که ایران در مذاکرات جدی در خصوص یک توافق هسته‌ای بهبود یافته مشارکت کند، اسرائیل نیز موضع خود را درباره این که این توافق باید به چه شکلی باشد، به اشتراک خواهد گذاشت.

یکی دیگر از مقام‌های رژیم صهیونیستی به اسرائیل هیوم گفته است که نمایندگان رژیم اسرائیل علی‌رغم مخالفت کلی با توافق هسته‌ای ایران، احتمالاً توصیه‌های کلیدی را به همتایان آمریکایی خود ارائه خواهند کرد و یکی از این پیشنهادات این است که واشنگتن می‌بایست از لغو یکباره تحریم‌های ایران خودداری کند.

طبق این گزارش، موضع رژیم صهیونیستی این است که لغو تحریم‌های ایران باید به صورت تدریجی و همگام با بازگشت ایران به تعهدات برجامی صورت گیرد.

بنا بر گزارش اسرائیل هیوم، مقام‌های رژیم صهیونیستی همچنین پیشنهاد استفاده از بازرسی‌های «هر زمان و هرمکان» از تأسیسات هسته‌ای ایران را ارائه خواهند داد و صهیونیست‌ها می‌خواهند بندی به برجام اضافه شود تا به بازرسان اجازه دهد بدون اطلاع قبلی به سایت‌های هسته‌ای ایران دسترسی داشته باشند.

پیش از این، «آویو کوخاوی» نیز قرار بود هیأت رژیم صهیونیستی را در سفر به واشنگتن همراهی کند اما به واسطه تنش‌های اخیر در نوار غزه از انجام این سفر خودداری کرد.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» روز گذشته (یکشنبه) گزارش کرد که ارتش رژیم صهیونیستی، هیأت این رژیم بدون حضور «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش عصر یکشنبه عازم آمریکا می‌شود.

علی‌رغم آن‌که مقام‌های رژیم صهیونیستی در روزها و هفته‌های اخیر و در جریان مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین به تکاپو افتاده و برای بحث درباره ایران قصد سفر به واشنگتن را دارند، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید مدعی شده که سفر هیأت رژیم صهیونیستی به ایالات متحده، تأثیری بر مواضع آمریکا در خصوص بازگشت به برجام نخواهد داشت. 

جن ساکی در حالی مدعی شده که تل‌آویو بر مواضع دولت بایدن در قبال ایران تأثیر نخواهد گذاشت که یک مقام ارشد صهیونیستی هفته گذشته گفت که اسرائیل امیدوار است که بتواند صدای خود را منعکس کند.

این مقام صهیونیستی در این خصوص گفت: «فکر نمی‌کنیم که [بازگشت به توافق ایران] هنوز یک توافق نهایی و انجام شده باشد. ما [به واشنگتن] می‌رویم زیرا قصد داریم بر این فرایند تأثیر بگذاریم».