نمکی: ساده‌انگاری‌ها ما را در دام موج چهارم و مهاجم‌ ویروس کرونا انداخت

اجتماعی،   4000205079 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر بهداشت گفت: با برخی از کم‌توجهی‌ها و بعضی از ساده‌انگاری‌ها به دام موج چهارم ویروس بسیار مهاجم‌تر، سرکش‌تر و وحشی‌تر از ویروس قبلی افتادیم.

نمکی: ساده‌انگاری‌ها ما را در دام موج چهارم و مهاجم‌ ویروس کرونا انداخت

به گزارش فارس، سعید نمکی ظهر امروز در سفر یک‌روزه به کاشان در جلسه ستاد دانشگاهی ستاد مقابله با کرونا کاشان، با یاد و خاطره شهدای سلامت کاشان اظهار کرد: مدت‌هاست تب‌دارم و داغ از دست رفتن عزیزان را به دل دارم و تا آخرین لحظه حیاط کنارشان این غم خواهم ماند.

وی خطاب به سربازان خط مقدم کرونا گفت: به افکار پوسیده و شکسته سیاسی که در این ایام که با مرگ مردم با گرفتاری مردم و با گرفتاری و خستگی توان‌فرسای مدافعان سلامت می‌خواهند از این نمد پوسیده برای سیاست زدگی خودشان کلاهی در بیاورند بگویم، توجه نشود و با همین توان و همت این راه را ادامه بدهید.

نمکی با اشاره به اینکه، ۱۴ ماه بسیار توان‌فرسا را مدافعان سلامت طی کرد و سه موج سنگین را مهار کرده‌اند، افزود: با برخی از کم‌توجه‌ی ها و بعضی از ساده‌انگاری‌ها به موج چهارم ویروس بسیار مهاجم‌تر و سرکش‌تر و وحشی‌تر از ویروس قبلی افتادیم اما باز هم ایستادیدم و خواهیم ایستاد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: با بیان اینکه در تاریخ این مملکت هر ۱۰۰ سالی یک‌بار ممکن است چنین اتفاقاتی بی افتد، افزود: سالی که گذشت سال بسیار سختی برای همه ما بود اما آنچه به دست آمد دستاورد عظیمی بود در اوج تحریم و مشکلات خزانه بانک مرکزی داشت در سال گذشته حدود ۳۰۰ دستگاه اکسیژن ساز به‌ کل کشور رساندیم ‌و نگذاشتیم یک شهر و یک بیمارستان در شهری دور افتاده به دلیل کمبود اکسیژن مشکل پیدا کند.

وی با بیان اینکه طی نامه‌ای به وزیر بهداشت هند تسلیت گفته‌ایم، بیان داشت: حاضریم از نظر کارشناسی و تجهیزاتی به کمک آنها برویم، ما امروز ونتیلاتور صادر می‌کنیم، امروز داروهای ضدویروس که برای مریضان مصرف می‌کنیم و در این زمینه کمبود نداریم را حاضریم به کسانی که در دنیا نیازمند هستند صادر کنیم که این افتخار بزرگی برای جمهوری اسلامی است.

نمکی اذعان داشت: گرچه مکن است آن‌هایی که تاب و تحمل این عزت را ندارند بتازند و زیر سؤال ببرند و یک مدیرت مقتدرانه را با افکار عمومی جهان بخواهند روبه‌رو بکنند اما نمی‌توانند انکار کنند که در روزهای ویروس پتاسیون یافته انگلیسی وقتی به اروپا رسید با مرگ‌های بالای ۲ هزار و بیماران سرگردان در زمین‌های چمن، اتومبیل‌ها که پشت در بیمارستان‌ها بود دست‌ و پنجه نرم کی کرد اما جمهوری اسلامی ایران به سمت مرگ دورقمی و تک‌رقمی رفت و یک بیمار پشت در بیمارستان سرگردان نشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: زمانی که اروپا روزی ۲ هزار مرگ‌ومیر کرونایی داشتند میزگرد نداشتند اما زمانی که مرگ ما یک مقدار زیاد شد شب همان روز مفسر می‌آورند و میزگرد می‌آورند و خوراک‌هایی هم از داخل برایشان ارسال می‌کنند این ناجوانمردی مستمر را گروه هماهنگ با این سمفونی ناکوک همیشه برای سرزمین داشته‌اند و به‌ هر حال نشانه‌های مظلومیت خدمت گذاران این مملکت است.

وی گفت: سال گذشته سال سخت و‌ پرافتخاری بود و سه پیک را به‌خوبی مدیریت کردید امروز دانایی دانش مهارت ما در مراقبت از بیماری در روش‌های پیشگیری و درمان‌ با روزهای اول متفاوت است و بیمارستان‌های ما سوار بر کار هستند روزهای اول ماسک، گان و امکانات برای سربازان مدافعان سلامت نداشتیم و اما خودمان آن‌قدر تولید می‌کنیم که صادر هم می‌توانیم کنیم.

نمکی در پایان بیان داشت: در سال گذشته ‌در اوج تحریم ‌ماهی ۱۰۰۰ تخت به تخت‌های بیمارستانی اضافه کردیم و حدود ۳۰۰۰ هزار تخت آی سی یو به بیمارستان‌های کشور اضافه شد، که این افتخارات از عنایات خداوند است که در اوج تحریم این کار را انجام بدهند.