کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر بر اثر شکست یک یخچال طبیعی در هیمالیا

حوادث،   4000204107

رسانه‌های محلی هند از کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از شهروندان این کشور بر اثر شکسته شدن یک یخچال طبیعی و رانش زمین ناشی از آن در منطقه هیمالیا خبر دادند.

کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر بر اثر شکست یک یخچال طبیعی در هیمالیا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی شکسته شدن یک یخچال طبیعی در هیمالیا هند، دستکم هشت نفر کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.
بر اساس این گزارش، این یخچال طبیعی در ایالت «اوتار خاند» هند و در نزدیکی مرز چین واقع شده بود که بر اثر شکست آن، زمین واقع در مجاورت این یخچال و جاده ساخته شده بر روی آن دچار رانش شدید شده است.

گفته می‌شود بر اثر این حادثه، دستکم ۴ الی ۵ جاده منتهی به منطقه محل حادثه از سوی دولت محلی بسته شده و تردد در این محورها ممنوع اعلام شده است.

همچنین بر اثر وقوع بهمن ناشی از شکست این بخچال طبیعی، کلیه ارتباطات منطقه مختل شده و همین امر منجر به ایجاد دشواری‌هایی در عملیات امداد و نجات گشته است.

منابع محلی می‌گویند تاکنون ۳۸۴ نفر از حادثه دیدگان از محل حادثه نجات یافته‌اند. با این حال هنوز تعداد زیادی از آنها مفقود بوده و تیم‌های امدادی مشغول جستجو برای یافتن افراد گم شده هستند.

لازم به ذکر است پیشتر، شکست یک یخچال طبیعی دیگر در ماه فوریه سال جاری میلادی نیز منجر به ایجاد سیلی بزرگ و کشته شدن دستکم ۲۰۰ نفر از شهروندان هند در منطقه هیمالیا شده است.