آمریکا: از ایفای نقش سازنده توسط ایران در یمن استقبال می‌کنیم

جهان،   4000201112

سفیر آمریکا نزد دولت مستعفی یمن گفته کشورش از اینکه ایران برای پایان دادن به جنگ یمن نقش سازنده‌ای ایفا کند استقبال می‌کند.

آمریکا: از ایفای نقش سازنده توسط ایران در یمن استقبال می‌کنیم

به گزارش فارس، «تیم لیندرکینگ»، سفیر آمریکا نزد دولت مستعفی یمن گفته واشنگتن از اینکه ایران برای پایان دادن به جنگ یمن نقش سازنده‌ای ایفا کند، استقبال می‌کند.

با آنکه آمریکا از زمان آغاز جنگ یمن از تأمین‌کنندگان اصلی سلاح‌های ائتلاف متجاوز سعودی بوده لیندرکینگ مدعی شده حمایت ایران از حوثی‌ها (انصارالله)، «قابل توجه و مرگبار» است.

او همچنین مدعی شد هیچ شواهد واقعی مبنی بر اینکه تهران خواستار حل و فصل درگیری‌ها در یمن است وجود ندارد.

تیم لیندرکینگ در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شد درگیری‌ها در منطقه مأرب بزرگترین تهدید در راه تلاش‌ها برای برقراری صلح است.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. از زمان آغاز این حملات ده‌ها هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. بیش از ۷۵ درصد جمعیت یمن در حال حاضر نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، میلیون‌ها نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.