به رئیس جمهور اطلاعات غلط کرونایی می‌دهند

سیاسی،   4000131048 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: اطلاعاتی که به رئیس جمهور در خصوص موج چهارم کرونا دادند، اطلاعات درستی نبود و او با همین اطلاعات نادرست تصمیم‌گیری می‌کند.

به رئیس جمهور اطلاعات غلط کرونایی می‌دهند

محمدعلی محسنی بندپی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، در خصوص عملکرد دولت در مواجهه با بحران کرونا گفت: تا الان بیشتر استراتژی‌ها در مقابله با ویروس کرونا انفعالی بوده و سعی نکرده‌ایم به‌طور کلی با ویروس مقابله کنیم، بیشتر سعی کرده‌ایم با عوارض ناشی از آن مقابله کنیم.

وی افزود: هر زمانی که ویروس حمله می‌کرد ما کوتاه می‌آمدیم؛ سختگیری‌ها را بیشتر و پروتکل‌های پیشگیری و همین‌طور بهداشتی را تشدید می‌کردیم؛ ویروس که عقب می‌رفت دوباره ما در دو طیف بودیم، یا ملت را آزاد می‌گذاشتیم یا سعی می‌کردیم ملت را از فعالیت‌های مختلف ممنوع کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره  به عدم هماهنگی دستگاه‌های مختلف اجرایی با یکدیگر در مبارزه با ویروس کرونا و تک صدایی وزارت بهداشت افزود: علت اینکه وزیر بهداشت مرتب گله‌مند است به خاطر این است که عوارض ناشی از ویروس کرونا را تیم او باید جمع کند و بار عظیم درمان بیماران مبتلا به کرونا به دوش وزارت بهداشت است.

بندپی با تاکید براینکه در پیشگیری از شیوع کرونا نیاز به مشارکت همه همکاران در دستگاه‌های مختلف از وزارت کشور گرفته تا وزارت صنعت و معدن، حتی آموزش و پرورش، وزارت علوم، ورزش و جوانان و همه وزارتخانه‌های متعدد است، افزود: متاسفانه تیم خیلی خوبی در مقابله با ویروس نداشتیم؛ شاید انفرادی و تک ‌تک کارهای خیلی خوبی انجام دادیم اما آن کاری که باید به صورت تیمی برای مقابله با ویروس انجام می‌دادیم، اتفاق نیفتاد.

این عضو کمیسیون بهداشت گفت: من فکر می‌کنم ما باید استراتژی خود را تغییر دهیم. در سال جدید باید از روش‌های جدید، از متدهای جدید و از کار تیمی جدید برای مقابله با ویروس کرونا بهره بگیریم در غیر این ‌صورت  قطعاً باید منتظر پیک پنجم هم باشیم.

وی گفت: معاون وزارت بهداشت اعلام کرد که ۱۵ هزار فردی که تست کرونای‌شان مثبت بود، کرونا را همراه خودشان به شهرهای مختلف حمل کردند. این بود که ما تلفات بسیار جدی داشتیم و الان در پیک بسیار بدی هستیم و تقریباً می‌شود گفت خیلی از شهرهای ما حتی از حالت قرمز هم خارج شده و بعضی‌هایشان به حالت سیاه رسیده‌اند که این خیلی نگران‌کننده است.

بندپی با اشاره به اینکه رئیس جمهور هفت فروردین اعلام کرد پیک چهارم کرونا وجود ندارد افزود: اطلاعاتی که به رئیس جمهور دادند، اطلاعات درستی نبوده و او با اطلاعات درست تصمیم نگرفته یا اینکه اطلاعات دیگری جدا از پرداختن به سلامت مردم در ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح بوده است.

عضو کمیسیون بهداشت با اشاره به اینکه ما باید یک دستگاه متولی داشته باشیم که سبک جدید زندگی را د رکنار کرونا به ما آموزش دهد افزود:  با شرایط پیش آمده فعلا کشور درگیر امواج مختلف کرونا خواهد بود لذا ما باید سبک جدید زندگی‌مان را در کنار کرونا یاد بگیریم و این باید در چشم انداز کوتاه مدت دولت بررسی شود.