هزینه دوره بیزینس کوچینگ در ایران

گزارش بازرگانی،   4000131030

اگر می خواهید برای خودتان کسب و کاری دست و پا کنید، بدون شک نام بیزینس کوچینگ به گوشتان خورده است. با یادگیری بیزینس کوچینگ، می توانید قهرمان کسب و کار خود شوید و به موفقیتی دست یابید که رویای همیشگی شما بوده است.

دوره های بیزینس کوچینگ فراوانی وجود دارد. اما سوال مهمی که ذهن افراد را در وهله اول به خود مشغول می کند این است که هزینه دوره بیزینس کوچینگ چقدر است؟ برای پاسخ به این سوال با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

از دوره آموزشی بیزینس کوچینگ چه می دانید؟

عناصر و مولفه های زیادی برای یک بیزینس کوچ موفق وجود دارد که بعضی از آنها ممکن است فرد مربوطه قبلا در آنها مهارت داشته باشد و برخی دیگر برای پیشرفت نیاز به صرف زمان، هزینه و تمرین قابل توجهی دارند.

این مهارت ها شامل تبدیل شدن به یک عنصر محرک موثر در کسب و کار، انتقال بازخورد سازنده به مشتری، تنظیم برنامه های عملکردی شرکت، تفویض اختیار، توانمند سازی دیگران و بسیاری موارد دیگر است.

در حقیقت، بهترین بیزینس کوچ های جهان هرگز یادگیری، تمرین و حتی کسب مهارت های جدید را متوقف نمی سازند تا همیشه بهترین چیزی باشند که می توانند به دیگران نمایش دهند.

اغلب بیزینس کوچ های باتجربه و حرفه ای، توصیه می کنند تا افراد علاقمند و تازه کار، کسب و کار خود را با دوره های آموزش بیزینس کوچینگ ترکیب کنند تا بتوانند استعداد هایشان را شکوفا سازند و از آنها مدیرانی موثرتر بسازد که می توانند پروژه ها را به اتمام برسانند و چالش های پیش روی خود را به خوبی پشت سر بگذارند.

قطعا هزینه دوره بیزینس کوچینگ که پرداخت خواهید کرد، نسبت به مهارت های اساسی و حیاتی مورد نیاز این حرفه که در دوره آموزشی بیزینس کوچینگ به شما آموخته خواهد شد، بسیار اندک بوده و شما با فراگیری این مهارت ها می توانید کسب و کار خود را مدیریت کنید یا در یک شرکت بیزینس کوچینگ مشغول شوید.

به شما اطمینان خاطر می دهیم که با تلاش و پشتکار فراوان، قطعا بیشتر از هزینه ای که جهت یادگیری پرداخت نموده اید، درآمد کسب خواهید نمود. حتی شما می توانید این مهارت ها را به افراد دیگر نیز آموزش داده و استعداد های نو را پرورش دهید و یک تیم حرفه ای بیزینس کوچینگ تشکیل دهید. به عنوان مثال شما در این دوره یاد می گیرید که:

  • عوامل موثر در موفقیت کسب و کار شما چیست و میزان تاثیر هر یک از این عوامل چقدر است؟
  • در چه مواردی می توانید سرمایه گذاری کنید؟
  • در چه مواردی نیاز به تمرین و تلاش بیشتر دارید؟
  • در صورت وجود مشکل، چگونه با آن روبرو شوید؟

هزینه دوره بیزینس کوچینگ به چه عواملی بستگی دارد؟

شما برای تبدیل شدن به یک بیزینس کوچ معتبر و متخصص، نیاز به گذراندن دوره آموزشی بیزینس کوچینگ و دریافت مدرک بیزینس کوچینگ دارید. قطعا از خود پرسیده اید که هزینه دوره بیزینس کوچینگ برای شما چقدر خواهد بود؟ برای دریافت پاسخ دقیق به سوال میزان قیمت دوره بیزینس کوچینگ، نیاز است تا به چند پرسش مهم پاسخ دهید:

  • آیا حرفه مربی گری برای شما فقط به عنوان یک سرگرمی است یا دید تخصصی تری نسبت به این حرفه دارید؟
  • آیا شما برای آموزش خود مایل به سفر هستید یا اینکه این امر بستگی به تناسب سبک زندگی فعلی شما دارد؟
  • آیا بیشتر مدرک بیزینس کوچینگ برای شما اهمیت دارد یا مطالبی که فرا خواهید گرفت؟
  • آیا می خواهید برای خودتان کار کنید یا در یک شرکت مشغول به فعالیت شوید؟
  • تا چه اندازه ای می خواهید در زمینه بیزینس کوچینگ متخصص شوید؟
  • آیا می خواهید گواهینامه فراگیری دوره آموزشی بیزینس کوچینگ را دریافت کنید؟

به طور کلی، هزینه دوره بیزینس کوچینگ به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • به طور قطع برای موفقیت در شروع یک کسب و کار جدید، بهره مندی از دانش و تجربیات افرادی که در این زمینه فعالیت کرده اند، می تواند راهگشای افراد کارآفرین یا یک مدیر کسب و کار باشد. اگر می خواهید کسب و کاری موفق داشته باشید، بیشتر از اینکه برای سرگرمی مربیگری کنید، به آموزش تخصصی تر و جامع تری نیاز خواهید داشت.
  • به همین ترتیب، اگر می خواهید برای مدیریت کسب و کار خود آموزش ببینید، نیاز است تا آموزش های بیشتری را نسبت به کسی که می خواهد در یک سازمان فعالیت داشته باشد، فرا بگیرید. چرا که در یک سازمان وظایف و تخصص ها بین افراد تقسیم می شوند اما زمانی که برای خودتان کار می کنید، تمام وظایف به عهده شما است و ملزم به یادگیری تمامی موارد خواهید بود. در نتیجه صرف زمان و هزینه دوره بیزینس کوچینگ مضاعفی را در بر خواهد داشت.
  • بسیاری از دوره های بیزینس کوچینگ مدت زمان زیادی (در حدود یک سال) به طول می انجامند. در حالی که بسیاری از این دوره ها به صورت تئوری برگزار می شود، تعدادی دوره های بیزینس کوچینگ نیز وجود دارد که به صورت عملی، مفاهیم تئوری را تمرین می کنند. در نتیجه هزینه دوره بیزینس کوچینگ نیز متفاوت خواهد بود.
  • امروزه آموزش آنلاین معمولا راحت تر و مقرون به صرفه تر است. چرا که در صورت نیاز به سفر برای آموزش، علاوه بر هزینه دوره بیزینس کوچینگ، هزینه های جانبی مسافرت مانند هزینه اسکان و محل اقامت، وعده های غذایی و ایاب و ذهاب نیز افزوده خواهد شد. بنابراین با برگزاری دوره های آنلاین آموزشی، می توان هزینه های مربوطه را بسیار کاهش داد.

بسیاری از دوره های بیزینس کوچینگ که برگزار می شود، تنها به شما کمک می کنند تا کسب و کار خود را شروع کنید. در حالی که آموزشگاه های دوره های بیزینس کوچینگ معتبر کمی وجود دارد که به شما مدرک بیزینس کوچینگ معتبر ارائه می دهد.

صدور گواهینامه، اعتبار مرجع در بیزینس کوچینگ است و دریافت گواهینامه از یک سازمان معتبر، بر گواهینامه های صادر شده توسط آموزشگاه ها ترجیح و اولویت داده می شود. بنابراین، توصیه می شود تا به دنبال آموزشگاه های تایید شده توسط فدراسیون باشید تا با پرداخت هزینه معقول، مدرک معتبری دریافت نمایید.

اگر به دنبال روش های مدیریت ریسک و توسعه کسب و کار خود هستید تا بتوانید باعث افزایش درآمد خود شوید، پیشنهاد می کنیم به سایت آموزش بیزینس کوچینگ و توسعه کسب و کار ابوالفضل حصارکی مراجعه کنید.