لوازم یدکی خودروهای چانگان EADO , CS۳۵

گزارش بازرگانی،   4000130024

 

معرفی شرکت خودرو سازی چانگان

در سال 1962 در شهر چونگ کینگ گروه خودرو سازی چانگان در کشور افتتاح شد. خودروی چانگان Changan که توسط یکی از شرکت‌های خودرو سازی کشور چین ساخته شده و خودروهای سواری خود را با برند Changan و خودروهای سواری را با برند چانا، در مدل‌های مختلف به بازار عرضه می‌کند. این شرکت جزو چهار خودروسازی بزرگ چین محسوب می‌شود. در ایران نیز خودروی چانگان توسط شرکت سایپا در مدل های CS35 و EADO مونتاژ و وارد بازار ایران می‌شود  .

خودروهای چانگان در مدل‌های CS35و EADO خودروهای پرقدرتی از لحاظ موتوری و زیبایی از لحاظ طراحی بدنه و طراحی داخلی محسوب می‌شوند.

خودروی چانگان مدل CS35

خودروی چانگان CS35 در سال 2012 به طور رسمی تولیدات خود را برای ورود به بازار چین آغاز کرد. این خودرو که اولین خودروی شاسی بلند شرکت چانگان می‌باشد، اخیراً به عنوان محبوب‌ترین خودروی چینی به صورت شاسی بلند و کراس اوور شناخته شده است و حجم بالایی از فروش این خودرو در کشورهای مختلف این محبوبیت را تایید می‌کند.

با بومی‌سازی این خودرو در داخل ایران توسط شرکت سایپا در شهر کاشان، تولیدات این خودرو افزایش و در اختیار مشتری‌هایی که خواهان خودروی سواری شاسی بلند چینی بودند قرار گرفت. برخی قطعات چانگان نیز در داخل تولید می‌شود تا نیاز مصرف کنندگان را برآورده سازد.

مشخصات فنی خودروی چانگان CS35

این خودرو شاسی‌بلند بوده و بر اساس خودروی سدان ساخته شده است. دیفرانسیل‌های آن در قسمت جلو و مجهز به فناوری جدیدی به نام BlueCore می‌باشد که برای قوای محرکه خودرو است که آلاینده‌های ایجاد شده و انتشار آن، همچنین میزان سوخت خودرو را تا 40 درصد کاهش می‌دهد از مشخصات فنی این خودرو می‌توان به موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ، توان 123 اسب بخار، دور موتور 6000 دور بر دقیقه، جعبه دنده 5 سرعته و اتوماتیک، ترمزهای جلو و عقب از نوع دیسکی و خنک شونده اشاره کرد همچنین قطعات یدکی این خودرو به صورت وارداتی از چین نیز در ایران وجود دارد.

https://typen.ir/images/88806s0qmnetvgakg75vws7tehkbho9infxjzekgdx6ps844inv31lqa2igvowqcx.jpg

طراحی ظاهری خودروی چانگان CS35

در طراحی قسمت جلویی این خودرو ظرافت بیشتری به خرج داده‌اند زیرا فضای خالی به چشم نمی‌خورد. در مورد به کارگیری چراغ‌های جلو به خاطر حالت تیزی که دارد زیبایی متناسب با بدنه را ایجاد کرده است. شیشه‌های عقب و جلویی که با زاویه‌های مختلف و اشکال هندسی جالبی تعبیه شده‌اند از لحاظ ظاهری خودرو را شیک‌تر نشان می‌دهد. همچنین وجود نماد v شکل در جلو و عقب خودرو مابین دو چراغ، باعث زینت آن شده است.

در مورد طراحی داخلی نیز می‌توان گفت که از لحاظ اصول ارگونومیک در رتبه بالایی قرار دارد. خودرو سازی سایپا که در مونتاژ این خودرو زیاد موفق عمل نکرده از نمونه‌های آن به رعایت نکردن متریال داخلی از لحاظ مرغوبیت و کیفیت می‌توان اشاره کرد. وجود صفحه نمایشگر روی کنسول داشبورد از قابلیت‌های زیادی برخوردار نیست. وجود صندلی‌های نرم و با کیفیت برای راحتی و اذیت نشدن سرنشینان خودرو ضروری است بنابراین در چانگان CS35 فرم صندلی‌ها خوب بوده و با چرم مصنوعی روکش داده شده‌اند. در زیر صندلی‌ها یک جعبه کوچک برای قرار دادن وسایل و یا زباله سرنشین تعبیه شده است. در کل این مدل از خودروی چانگان مناسب یک خانواده کوچک است و خودرویی در کیفیت متوسط تا خوب قرار می‌گیرد.

خودروی سواری چانگان EADO

چانگان ایدو EADO که ساخته شرکت چینی چانگان می‎باشد در کشور ایتالیا مرکز طراحی تورین طراحی شده و در سال 2012 معرفی شد. چراغ‌هایی جلویی تیز کشیده و زیبا همچنین طراحی داخلی‌ شبیه فورد، باعث شده است تا محبوب شود. چانگان ایدو مدتی به صورت محدود توسط شرکت ساپیا مونتاژ شد و در بازار عرضه قرار گرفت اما مونتاژ گسترده‌ای حاصل نشد. این خودرو در کشورهای روسیه و چین پر طرفدار است و روز به روز در حال گسترش خود در بازارهای جهانی خودرو است. نسخه جدید خودروی چانگان ادیو 2021 پلاس با تغییرات چراغ‌ها و جلوی ماشین همچنین گیربکس اتوماتیک وارد بازار شده است.

ظاهر نسخه جدید چانگان ادیو شبیه به هیواندای الانترا است که طراحی مدرنی را به نمایش گذاشته است.

طراحی ظاهری چانگان EADO

در قسمت جلویی چانگان ایدو پلاس جلو پنجره بسیار بزرگ‌تر بوده و چراغ‌های جدیدی در آن قرار گرفته است. ایدو پلاس خود نیز در دو مدل معمولی و اسپرت ارائه شده که در نسخه اسپرت آن جلو پنجره حالت لانه زنبوری به رنگ مشکی است اما در مدل معمولی جلو پنجره به صورت خط افقی کرومی استاندارد قرار گرفته است. چراغ‌های جدیدی که تعبیه شده، دور آن یک خط باریک چراغ LED از بالای جلو پنجره رد شده و به یکدیگر متصل گردیده، کار گذاشته شده است.

طراحی کابین ایدو پلاس طرح مدرن و جذابی داشته و اسپرت بودن را در آن می‌بینید. صفحه نمایش موجود در وسط داشبورد و به کار رفتن جزییات آلومینیومی زیاد در اکثر بخش‌های این ماشین بیشتر به چشم می‌خورد. ایدو با صندوق عقب بزرگی که دارد برای حمل نیازهای سفر یک خانواده چهار نفره مناسب است.

https://typen.ir/images/6592eado-1.jpg

مشخصات فنی چانگان EADO

این خودرو دارای موتور قدرتمند 1.6 لیتری BlueCore، گیربکس 4 سرعت اتوماتیک، جعبه دنده AT و MT، موتور 4 سیلندر و 16 سوپاپ و حجم موتور 1598 سی سی است. مدل چانگان ایدو پلاس در دو پیشرانه مختلف تولید می‌شوند که در موتور اول همان‌گونه که شرح دادیم موتور 1.6 لیتری با 127 اسب بخار قدرت را دارد اما اگر به دنبال پر قدرتی موتور چانگان می‌گردید، چانگان ایدو پلاس با داشتن موتور 1.4 لیتری توربو است که 157 اسب بخار قدرت را شامل می‌شود که در گیربکس‌های پنج و شش سرعته دستی و هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچ تولید می‌شود. لوازم چانگان ایدوEADO   و لوازم یدکی چانگان CS35 به صورت وارداتی در دسترس کسانی است که در داخل ایران از این ماشین استفاده ‌می‌کنند.