رضاخواه: دولت اقتصاد را به مذاکره گره نزند

سیاسی،   4000129080

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: قبل از تحقق راستی آزمایی و تایید آن توسط مجلس شورای اسلامی به غربی ها دلخوش نکنید و اجرای تعهدات را شروع نکنید. جناب رئیس جمهور مذاکرات فرسایشی منافع ملی را تامین نمی کند.

رضاخواه: دولت اقتصاد را به مذاکره گره نزند

به گزارش خانه ملت، مجتبی رضا خواه در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه 29 فروردین ماه) در نطق میان دستور خود گفت: در ابتدا سخنی کوتاه در باب فضای مجازی و پیگیری دغدغه رهبری عزیز مبنی بر مدیریت فضای مجازی مطرح می‌کنم، در اولین جلسه مجلس یازدهم با رهبر معظم انقلاب ایشان بر لزوم ورود مجلس در اصلاح مدیریت فضای مجازی تاکید کردند، پیروی تاکید ایشان درخواست تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی ارائه شد که به زودی به صحن مجلس ارائه خواهد شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: همچنین در بودجه سال 1400 مجلس شورای اسلامی حدودا مبلغ 6 هزار میلیارد تومان برای مدیریت فضای مجازی اختصاص داد که در زمینه توسعه زیر ساخت، حمایت از تولید محتوا در فضای مجازی و توسعه اقتصاد دیجیتال مورد استفاده قرار خواهد گرفت. همچنین هم اکنون 5 طرح مربوط به مدیریت فضای مجازی در دستورکار کمیسیون‌های مجلس است.

وی بیان کرد: طرح حمایت از توسعه دانش بنیان در فضای مجازی یکی از جدی ترین تلاش‌های مجلس با هدف تجدید بنای فعالانه شبکه ملی اطلاعات با هدف توسعه و تقویت تولیدات و محصولات بومی است در این طرح نمایندگان بخش خصوصی به طور جدی در تصمیم سازی‌ها به رسمیت شناخته شده اند،  همچنین توجه به اقتصاد ترافیک و هدف قراردادن هزینه‌های بی حساب و کتاب در زمینه زیر ساخت و شبکه مورد توجه واقع شده و از همه مهمتر فراهم کردن بازار و سرمایه اولیه برای تحقیق و توسعه شرکت‌های بومی توسعه دهنده فناوری‌های پیشرفته ارتباطی که می‌تواند ضمن اثر بخش کردن مداخلات حاکمیت و نهادهای تنظیم گری در اقتصاد دیجیتال به بست ید نظام در عرصه‌های دیپلماسی‌های بین المللی فضای مجازی و مواجه پیروزمندانه با ابرقدرتهای تمامیت خواه در این زمینه منجر شود در دستور کار است.

حمایت مجلس از هر مذاکره ای که منافع ملی را تامین می‌کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: اما در این روزها در انتهای کار دولتی هستیم که در 8 سال گذشته وعده و وعید‌های گوناگونی مبنی بر چرخش همزمان چرخ اقتصادی و هسته ای داد لیکن امروز پس از 8 سال گرانی‌های گسترده در سفره مردم قرار گرفته است، امروز که مجددا مذاکرات هسته ای آغاز شده اعلام می‌کنیم از هر مذاکره ای که بتواند منافع ملی را تامین کند پسندیده است و مورد حمایت است اما عموم مردم حق دارند نگران باشند که مبادا مجدد عایدی مردم و کشور ازاین مذاکرات تقریبا هیچ شود.

این نماینده مجلس بیان کرد: دولت باید توجه کند که نشستن پشت میز مذاکره امتیازی است که  از قانون اقدام راهبردی مجلس بدست آمده است و باید از این فرصت برای تامین منافع ملی استفاده کند، لذا ساده لوحی‌های گذشته نباید تکرار شوند، دولت توجه کند که حتی قدم زدن با وزیر خارجه آمریکا و دلخوش بودن به امضای وی مشکلات اقتصادی مردم را حل نخواهد کرد کما اینکه در گذشته نکرد بلکه دقت در نوشتن تفاهمنامه در نظر گرفتن تنبیه برای عدم اجرای تعهدات طرف‌های مقابل موجب رضایت مردم خواهد شد.

خواسته ملت ایران رفع کلیه تحریم‌ها است

وی گفت: رئیس جمهور توجه کند که خواسته ملت ایران رفع کلیه تحریم‌ها است همچنان که شما 8 سال پیش ادعا کردید تحریم‌ها رفع خواهند شد، شما ادعا کردید که ترک در دیواره تحریم‌ها اتفاق افتاده است اما ملت ایران هنوز ترکی مشاهده نکرده است پس تلاشتان برای رفع همه تحریم‌ها به کار گیرد نه صرفا تحریم‌های  دوران ترامپ.

رضاخواه در ادامه اظهار داشت: برای اینکه طرف مقابل احساس نکند شما نیازمند مذاکرات هستید اقتصاد کشور را به مذاکره گره نزنید، به جوانان این مرز و بوم بیش از پیرمردهای دموکرات اعتماد کنید، جناب رئیس جمهور راستی آزمایی از انجام تعهدات طرف‌های مقابل نکته بسیار مهمی است که در زمان کوتاه و صرفا در شب انتخابات قابل تحقق نیست، باید فروش آزادانه نفت،  دسترسی به منابع حاصل از آن و تصمیم گیری خودمان برای منابع مورد راستی آزمایی قرار گیرد.

این نماینده مجلس بیان کرد: نکند که مجددا مجبور به واردات کالاهای مصرفی غربی و شرقی شویم که کمر تولید کننده داخلی را خرد می‌کند، جناب رئیس جمهور این بار وعده و وعید کارایی ندارد پس در راستی آزمایی دقت کنید، نکند که دوباره اقتصاد کشور را به مذاکرات فرسایشی گره بزنید، نکند که چند ماه اقتصاد کشور را معطل فلان تصمیم آمریکا یا کنگره این کشور کنید. قبل از تحقق راستی آزمایی و تایید آن توسط مجلس شورای اسلامی به غربی‌ها دلخوش نکنید و اجرای تعهدات را شروع نکنید. جناب رئیس جمهور مذاکرات فرسایشی منافع ملی را تامین نمی کند.

کشاندن اختلافات به تریبون‌ها مشکلی از شیوع کرونا حل نمی کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: اما مدیریت دولت در کنترل شیوع کرونا یکی دیگر از دغدغه‌های امروز مردم است، جناب رئیس جمهور و جناب وزیر بهداشت توجه کنید که کشاندن اختلافات درون به تریبون‌های عمومی و ناکارآمد نشان دادن یکدیگر مشکلی از شیوع کرونا و ابتلای مردم به این ویروس را حل نمی کند، جناب رئیس جمهور به عنوان رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا باید در پیشگاه ملت توضیح دهد که چگونه در مدت دو سه هفته ای آمار ناشی از ابتلا به کرونا 4 برابر شده است، اما  جناب رئیس جمهور گفته اید که دهه اخیر دهه نجات ملی است خود گویی و خود خندی عجب مردم هنرمندی، و البته شگفتا از این همه غرور و تکبر و پناه بر خدا از گرفتار شدن در استدراج این چنینی.