هر آنچه باید در مورد ساخت تیزر تبلیغاتی در تلویزیون بدانید!

گزارش بازرگانی،   4000126019

ساخت تیزر در تلویزیون

امروزه بسیاری از کسب و کارها به این باور رسیده اند که تبلیغات می تواند نقش اساسی در برندینگ و فروش خدمات و محصولاتشان بگذارد. این تبلیغات در قالب های متنوعی چون تبلیغات در شبکه های اجتماعی، تبلیغات بیلبوردی، تبلیغات آنلاین، تبلیغات تلویزیونی و ... ارائه می شود.

یکی از اثر بخش ترین و هدفمندترین نوع تبلیغات، تبلیغات تلویزیونی است. بدون شک تبلیغات در صدا و سیما یا ماهواره هزینه بالایی دربر دارد؛ اما با تبلیغات در رسانه می توانید جامعه هدف خود را گسترده تر کرده و نقش به سزایی در معرفی برندتان داشته باشید.

در اکثر مواقع هدف از تبلیغات، فروش محصول یا خدمات است. اما چگونه می توان با تبلیغات تلویزیونی بهترین تأثیر را در کسب و کارمان بگذاریم؟ اصول ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای چیست؟

مدت زمان و پیام تیزر تبلیغاتی در کنار شبکه تلویزیونی و زمان پخش تیزر می توانند تأثیر مثبتی بر روی کسب و کار شما بگذارند. با ما در ادامه همراه باشید تا با اصول و قواعد ساخت تیزر تبلیغاتی و نحوه تبلیغات در تلویزیون و صدا و سیما بهتر آشنا شوید.

 

تبلیغات در صدا و سیما

تبلیغات در تلویزیون ملی به صورت بلندمدت یا کوتاه مدت ارائه می شود. حال گاه یک کسب و کار قصد دارد تا در یک شبکه خاص و در بازه های زمانی پربازدید پیام خود را به مخاطب برساند؛ در زمان هایی نیز ممکن است شما شاهد پخش یک تیزر تبلیغاتی در شبکه های گوناگون باشید.

نمی توان به صورت قطعی گفت کدام یک از روش ها می تواند تأثیرگذارتر باشد. ممکن است یک تیزر تبلیغاتی سطح پایین در بلند مدت و با هزینه بالا اجرا شود اما آن نتیجه دلخواه را نداشته باشد. از آن طرف هم ممکن است یک تیزر تبلیغاتی 20 ثانیه ای قدرتمند در کوتاه مدت نتیجه فوق العاده ای برجای بگذارد.

اینجاست که اهمیت ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای در برقراری ارتباط مؤثر با مخاطب نمایان می شود.  

 

بر اساس آخرین تحقیقات صدا و سیما، ساعات 21 تا 24 پربیننده ترین ساعات شبانه روز برای پخش تبلیغات هستند.

 

هزینه تبلیغات تلویزیون

هزینه نهایی تبلیغات تلویزیونی با توجه به نوع شبکه، تعداد مخاطبان و ساعات پخش تعیین می شود. همچنین، با توجه به ثانیه تیزر و بازه زمانی پخش آن هزینه تبلیغات در این رسانه افزایش یا کاهش می یابد.

ساخت تیزر در تلویزیون و صدا و سیما

 

نکات مهم برای ساخت تیزر تبلیغاتی

همه ما می دانیم که تبلیغات تلویزیونی به تنهایی هزینه بالایی دارند. شاید بسیاری بر این باور باشند که یک تیزر تبلیغاتی بدون یک سناریو قوی نیز می تواند نتیجه دلخواهشان را داشته باشد. از این رو می خواهند تیزر تبلیغاتی خود را با کمترین هزینه و زمان بسازند. اما این تفکر اشتباه است.

برای ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

  1. یک ایده قوی و سناریو حرفه ای برای تبلیغات داشته باشید. ( اگر خودتان ایده فوق العاده ای در ذهنتان ندارید باید از یک نویسنده کمک بگیرید. )
  2. اکثر تیزرهای تبلیغاتی تلویزیون در بازه های زمانی 15 تا 60 ثانیه ساخته می شوند. ( یک تیزر تبلیغاتی حرفه ای نباید آن قدر طولانی باشد که مخاطب را خسته کند. )
  3. از یک فیلمنامه قوی برای رساندن پیام به مخاطب در زمان کوتاه استفاده کنید.
  4. از بازیگران حرفه ای یا افراد تأثیرگذار جامعه در تبلیغات استفاده کنید. ( البته این مورد بسته به سناریو شما دارد. ممکن است نخواهید بازیگری در تیزر تبلیغاتی شما وجود داشته باشد. )
  5. جذابیت بصری و صوتی تیزر تبلیغاتی در کنار یکدیگر اهمیت دارند.
  6. برنامه ریزی دقیقی برای فیلم برداری داشته باشید.
  7. ثانیه های پایانی تبلیغ خود را برای دعوت مشتری به خرید کالا یا عکس العملی خاص اختصاص دهید.
  8. زمان بندی مناسبی برای پخش تبلیغ خود در نظر بگیرید.

حال اگر تجربه کافی در این زمینه ندارید یا می خواهید یک تبلیغ کاملاً حرفه ای بسازید می توانید از شرکت های تبلیغاتی کمک بگیرید. برای مثال شرکت واژه گستر از جمله شرکت های تبلیغاتی فعال در زمینه ساخت تیزر تلویزیونی است. واژه گستر  از مرحله ایده ساخت تیزر تا فیلم برداری و تدوین فیلم را به صورت حرفه ای برای شما انجام می دهد.

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی

 

برای تبلیغات در صدا و سیما می خواهید از چه نوع تیزری استفاده کنید؟

ایده خاصی برای تبلیغات در ذهنتان دارید؟ به نظرتان تبلیغ شما در کدام دسته از انواع تیزر جای می گیرد؟ یا بهتر بگویم، مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ برای پاسخ به این سؤالات ابتدا باید بدانید تیزرهای تبلیغاتی چند نوع هستند. انواع تیزر تبلیغاتی عبارتند از:

  1. تیزرهای تبلیغاتی انیمیشن
  2. تیزر تبلیغاتی رئال
  3. تیزر تبلیغاتی رئال انیمیشن
  4. تیزر تبلیغاتی استاپ موشن
  5. تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

دومین قدم بعد از انتخاب نوع تیزر، نگارش یک فیلمنامه قوی است. فیلمنامه ای که بتوانید به وسیله آن یک اثر ماندگار را در ذهن مخاطب ایجاد کنید. همان طور که پیش تر گفتیم شرکت های تبلیغاتی و ساخت تیزر می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

: ساخت تیزر تبلیغاتی با واژه گستر

 

سخن پایانی...

یکی از مهم ترین روش ها برای ارتباط با مخاطبان و افزایش فروش، تبلیغات است. تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات در رسانه های اجتماعی و تبلیغات محیطی به ترتیب از تأثیرگذارترین نوع تبلیغات محسوب می شوند. حال شما می توانید با انتخاب یک یا چندین روش تبلیغاتی برندتان را به مخاطبان معرفی کنید.

کمپین های تبلیغاتی متنوع در بلند مدت می توانند شما را برای رسیدن به اهدافتان نزدیک تر کنند. اما فراموش نکنید که در این راه از تیزرهای تبلیغاتی و بنرهای حرفه ای استفاده کنید تا بهترین نتیجه را کسب کنید.

 

منبع: دانشگاه UCSC.EDU