نگاهی سریع به برترین دوربین های ورزشی جهان

گزارش بازرگانی،   4000126018

امروزه از دوربین‌های عکاسی در موقعیت‌ها و برای اهداف مختلفی استفاده می‌شود. دوربین عکاسی تنها وسیله ثبت عکس افراد نبوده و از آن برای ثبت موقعیت‌های مختلفی استفاده می‌شود. یکی از جدیدترین انواع دوربین عکاسی که کاربرد متفاوت‌تر نسبت به سایر دوربین‌های عکاسی دارد، دوربین ورزشی است.

دوربین‌های ورزشی نوعی خاص از دوربین عکاسی بوده که برای ثبت لحظات هیجان‌انگیز و پرتحرک ورزشی و یا تفریحات مختلف ساخته شده است. امروزه ورزشکاران بسیاری از این نوع دوربین عکاسی برای ثبت لحظات مفرح ورزش کردن خود یا ثبت رکوردهای ورزشی استفاده می‌کنند.

کاربری و قابلیت‌های مختلف و جالب توجه دوربین‌های ورزشی سبب شده تا خریداران این نوع دوربین در چند سال گذشته افزایش پیدا کند. مقداد آی تی در این مطلب با معرفی انواع دوربین ورزشی و معرفی برترین مدل‌های آن به شما در خرید دوربین اکشن کمک خواهد کرد.

برای تهیه این کالا می‌توانید با مراجعه به فروشگاه مقداد آی تی انواع دوربین‌های ورزشی را با بهترین قیمت از این فروشگاه خریداری کنید، همچنین اگر به دنبال خرید کیبورد کامپیوتر و سایر محصولات دیجیتال مانند گوشی هوشمند، دوربین عکاسی، تبلت، قطعات کامپیوتری هستید، فروشگاه مقداد آی تی مرکزی معتبر برای تهیه تمامی کالاهای دیجیتال و الکترونیکی است.

دوربین ورزشی چه تفاوتی با دوربین عکاسی دارد؟

دوربین ورزشی و یا اکشن کمرا ((action camera نوع متفاوتی از دوربین عکاسی و فیلم‌برداری است که کارایی‌های خاص دارد. اصلی‌ترین کارایی دوربین ورزشی استفاده از آن برای تصویربرداری و ثبت لحظات انجام حرکات ورزشی است. از دوربین‌های ورزشی برای ثبت فعالیت‌های ورزشی مختلفی مانند موتور سواری ، غواصی ، دوچرخه سواری، اسکی، قایق سواری و سایر ورزش‌های هیجان انگیز، فعالیت‌های تفریحی مشابه و یا تهیه مستند استفاده می‌کنند.

بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای برای رفع اشکالات خود در انجام حرکات ورزشی و یا ثبت رکوردهای ورزشی خود از دوربین ورزشی بهره برده و مربیان بسیاری نیز از این طریق آموزش‌های مختلفی را برای شاگردان خود ضبط کرده و به منظور آموزش در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. به طور کل در تمامی فعالیت‌‌ها و موقعیت‌های پر تحرک و پویایی که نیاز به ثبت عکس و یا فیلم است، بهتر است از دوربین‌های ورزشی به جای دوربین‌های معمولی استفاده شود.

دیگر تفاوت دوربین‌های ورزشی علاوه بر کاربری خاص آن‌ها در ظاهر دوربین است. دوربین‌های ورزشی غالبا دارای بدنه کوچکتری نسبت به دوربین‌های دیگر بوده و در برابر ضربه و آب نیز مقاومت دارند. چنین مشخصاتی به علت کارایی آن‌ها بوده زیرا که در هنگام ثبت لحظات هیجان انگیز امکان نگه داشتن دوربین دشوار بوده و دوربین‌های ورزشی با اندازه کوچکی که دارند می‌توانند به بدن و یا لباس اشخاص متصل شده و تصویربرداری را انجام دهند.

دیگر تفاوت مهم دوربین‌های ورزشی مربوط به عملکرد اصلی دوربین است؛ در این دوربین فیلم برداری از عکس برداری اهمیت بیشتری داشته و افراد نیز بیشتر به منظور فیلم برداری دوربین‌های ورزشی را تهیه می‌کنند. با این وجود کیفیت فیلم‌برداری نسبت به کیفیت سایر ویژگی‌های دوربین مهم‌تر است.

برترین برندها و مدل‌های دوربین ورزشی در جهان

بازار دوربین‌های ورزشی نیز همانند دوربین‌های دیجیتال عکاسی از برندهای مختلفی تشکیل شده است. بسیاری از برندهای تولید کننده دوربین ورزشی شامل برندهای اصلی تولیدکننده دوربین‌های عکاسی نیز بوده و بسیاری دیگر نیز تنها برندهای تخصصی دوربین‌های ورزشی است.

دوربین‌های ورزشی نیز همانند دوربین‌های معمولی مولفه‌های مشخصی به منظور برتر بودن هر کدام در کارایی خود داشته و شرکت‌های سازنده دوربین نیز با توجه به چنین مولفه‌های تلاش کرده‌اند دوربین‌های مناسب را طراحی کرده تا رضایت مشتریان خود را همواره داشته باشند.

در این مطلب پنج مدل از برترین دوربین‌های ورزشی را از بین معروف‌ترین برندها را بر اساس مولفه‌های لازم یک دوربین ورزشی به شما معرفی می‌کنیم. در انتخاب دوربین‌ها از مولفه‌هایی مانند کیفیت و رزولوشن فیلمبرداری، لرزشگیر داخلی،  بهره‌مندی از وای فای و GPS، صفحه لمسی نمایشگر و در نهایت قیمت دوربین استفاده شده است.

 

گوپرو Hero 8 Black:

 

شرکت گوپرو یکی از اصلی‌ترین برندهای تولید کننده دوربین اکشن در سرتاسر جهان است. محصولات این شرکت همواره فروش بالایی داشته و در بین کاربران دوربین ورزشی نیز به عنوان برترین برند شناخته شده است. گوپرو در سال 2019 آخرین پرچمدار خود را با نام گوپرو هیرو 8 روانه بازار کرد.

 

این دوربین دارای ویژگی‌های جدید و جالب توجه بسیاری است که آن را نسبت به بسیاری ازدوربین‌های ورزشی دیگر متمایز کرده است. استفاده از رابط کاربری ساده، لرزشگیر قوی، قابلیت منتشر کردن فیلم‌ها در شبکه‌های اجتماعی به وسیله livestream به صورت مستقیم و اضافه شدن نگهدارنده جدید سه پایه جزو کارایی‌های جدید این مدل دوربین ورزشی گوپرو است. دیگر مشخصات دوربین نیز شامل رزولوشن تصویر 12 مگاپیکسل، ظرفیت باتری 1220 میلی آمپر بر ساعت و خاصیت واتر پروف تا عمق ده متری آب است.

 

DJI Osmo Action

بسیاری از افراد برند DJI به عنوان تولیدکننده انواع دوربین‌های پهباد می‌شناسند درحالیکه این برند چینی دوربین‌های سری Osmo را نیز در کنار پهپادهای خود عرضه کرده است. کاربری دوربین‌های Osmo بیشتر مناسب بلاگرهای شبکه‌های اجتماعی بوده و مشخصات دوربین نیز برای تهیه انواع ویدیو‌های اینستاگرامی نیز مناسب است. دوربین وزن کمی داشته و دارای خاصیت ضد آب بودن نیز است، رزولوشن آن 12 مگاپیکسل بوده و نرخ فیلمبرداری آن تا 60 فریم بر ثانیه بوده که عدد مناسبی برای کاربری‌های متحرک نیز محسوب می‌شود.

 

Yi 4K+ Action Camera

اگر به دنبال یک دوربین ورزشی مناسب اما با قیمتی متناسب‌تر هستید پیشنهاد مقداد آی تی به شما دوربین اکشن +Yi 4K است. این دوربین خاصیت ضد آب بودن را ندارد و برای استفاده از آن در زیر آب بایستی از کیسه‌های مخصوص استفاده کرد. دیگر مشخصات دوربین تفاوتی با دوربین‌های گوپرو نداشته و تنها نبود قابلیت‌هایی مانند واتر پروف سبب قیمت ارزان آن شده است.

 

سونی RX0 II

سونی پس از موفقیت خود در تولید دوربین‌های حرفه‌ای بدون آینه این بار تخصص خود را در تولید دوربین‌های ورزشی آورده و مدل‌های مختلفی از این نوع دوربین را وارد بازار فروش کرده است. سونی RX0 II را نمی‌توان تنها یک دوربین ورزشی دانست و بسیاری از قابلیت‌های آن همانند یک دوربین حرفه‌ای است.

 

لنز به کار رفته در دوربین از نوع Zeiss Tessar T * 24mm f/4 بوده که زاویه دیدی ثابت دارد. استفاده از سنسوری یک اینچی بر روی دوربین کیفیت تصاویر را به 15.3 مگاپیکسل رسانده است، چنین کیفیتی تنها در بخش عکس‌برداری دوربین اعمال نشده و فیلم برداری آن نیز به رزولوشن 4k با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و فیلمبرداری Full HD در آن نیز با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه امکان پذیر شده است. قابلیت‌های دیگر دوربین نیز شامل، Soft Skin Effect، Eye AF و صفحه نمایش LCD چرخان است که کاربری‌های متعددی را به دوربین داده است.

 

گوپرو مکس

گوپرو به عنوان برترین برند تولید کننده دوربین اکشن، دوربینی متفاوت با کارایی منحصر به فرد را با نام گوپرو مکس تولید کرده است. گوپرو مکس علاوه بر کارایی دیگر دوربین‌های ورزشی امکان ضبط ویدیو در حالت 360 درجه را نیز دارد. استفاده از دو لنز فیش آی برای ثبت فیلم‌های 360 درجه قیمت دوربین را بالا برده اما امکانات و ویژگی‌های دوربین در مقابل قیمت آن منصفانه است.

گوپرو مکس از فیلم برداری با رزولوشن ٫6K پشتیبانی کرده که در کنار رزولوشن تصویر 16.6 مگاپیکسلی تحولی در کیفیت دوربین‌های ورزشی محسوب می‌شود. دیگر امکانات این دوربین شامل، دوخت تصاویر دو لنز به هم در داخل خود دوربین، امکان تبدیل تصاویر سه بعدی ضبط شده به دو بعدی استاندارد از طریق برنامه OverCapture و بدنه بسیار قوی مستحکم آن است.

راهنمای خرید انواع دوربین ورزشی از مقداد آی تی

بازار فروش دوربین‌های اکشن همانند دوربین‌های معمولی چندان وسیع نبوده و ممکن است بسیاری از افراد شیاد محصولاتی متفرقه و غیر اصل را به جای دوربین اصل به فروش برسانند.

 فروشگاه مقداد آی تی با دارا بودن ویترین عظیمی از محصولات دیجیتال، مرکزی معتبر برای خریداران انواع دوربین ورزشی و سایر کالاهای دیجیتال است. همچنین در این فروشگاه تمامی کالاها همراه با کارت اصالت کالا و کارت گارانتی به مشتری عرضه می‌شود.

در فروشگاه مقداد آی تی می‌توان بهترین قیمت کیس کامپیوتر، انواع دوربین عکاسی و ورزشی، کنسول‌های بازی، گجت‌های پوشیدنی و بسیاری دیگر از محصولات پرفروش را دریافت کرد.