نظرات برگزیده مخاطبین الف: نتانیاهو با رضایت آمریکا دست به اعمال شرورانه می‌زند/ستاد ملی نمی‌تواند برای کنترل کرونا کاری انجام دهد/معادلات جهان امروز بر اساس قدرت است

گروه سیاسی الف،   4000125131 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبین «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبین الف: نتانیاهو با رضایت آمریکا دست به اعمال شرورانه می‌زند/ستاد ملی نمی‌تواند برای کنترل کرونا کاری انجام دهد/معادلات جهان امروز بر اساس قدرت است

«معادله تروریست های اسراییلی و جنتلمن های غربی در ماجرای نطنز» عنوان یکی از یادداشت‌های پربحث الف در هفته گذشته بود. تعدادی از نظرات مخاطبین الف درباره این مطلب را می‌خوانید:

*تبانی امریکا و اسراییل در مسله نطنز کاملا آشکار است آمریکا با اینکار می خواهد ابتکار عمل برگشت به برجام را در دست بگیرد و امتیاز زیادی به ایران ندهد الان بهترین زمان است که ایران یک گوشمالی اساسی به اسراییل و دوستانش در منطقه بدهد

*وجود جاسوسان و کاهش امنیت اطلاعاتی کاملا مشهود است وزیر اطلاعات را به مجلس فرا بخوانید.

*بهتر است به جای نشان دادن در گاندو، در عالم واقعیت به دنبال تروریست ها و خرابکاران امنیتی بود.

* اصلا در ایران مسئول نداریم. اگر مسئول داشتیم باید مسئولیت هم قبول می کردند. ولی هر چه می بینیم این است که همه عالی هستند و تقصیر دیگری است!

*آنانی که از شکل گیری و مذاکرات مجدد برجامی ناراحت و نگران هستند، از خرابکاری در نطنز شادمان هستند.

*درس عبرت برجام این بود که هرگز نباید به مذاکره با دولتهای بدعهد و خبیث اعتماد کنیم.

*چرا در ده سال گذشته اسراییل توانسته به تعداد زیاد علیه ایران حوادث تروریستی رقم بزند؟ از ترور شخصیت های هسته ای تا اعملیات خرابکاری در تاسیسات تا هدف قرار دادن کشتی های ایران؟

*هیچ انتقامی بالاتر از رفع تحریم ها و ادامه مسیر علمی و بهبود اقتصاد نیست چون دشمن تنها و تنها از طریق فلج کردن اقتصاد می‌تواند ضربه کاری بزند

*بنده خدا گاندو ساخته که بگه بابا حواستون جمع باشه نفوذ جدیه، وقتی داره پخش میشه میگین همش دروغه برای چی ساختین، وقتی خرابکاری میشه معلوم میشه ظاهراً درست گفته باز هم میگین برای چی ساختین!!!

*به نظر میرسد اشتیاق برخی از مسئولان ما برای حفظ فضای مذاکراتی بازگشت آمریکا به برجام، دلیل اینهمه تردید و تعلل در برخورد با اقدامات خصمانه اسراییل باشد.

*نتانیاهو دربرابرعدم اقدام ایران بسیاربسیار جسور شده است ایشان با رضایت آمریکا دست به اعمال شرورانه می زند هیچ راهی به جز پاسخ فوری نیست پاسخ چندبرابری می تواند از این اقدامات ویاوه گویی ها جلوگیری کند.

***

«آیا آمریکا کنار مردم ایران ایستاده است؟» عنوان یکی از یادداشت‌های پربحث الف در هفته گذشته بود. تعدادی از نظرات مخاطبین الف درباره این مطلب را می‌خوانید:

*آمریکا ممکن است کنار مردم ایران نباشد اما قطعا برخی مسئولین جلوی مردم ایستاده اند.

*در مقابل آمریکا ایستادن هزینه های زیادی را به کشور تحمیل کرده. وضعیت کنونی ما ناشی از این امر است. چرا ما در کنار آمریکا نایستم؟ کاری که کشورهای دیگر می کنند و از آن سود می برند.

*برادر چه غرب چه شرق دنبال منافع ملی خودشون هستن، معادلات جهان امروز هم بر اساس اخلاق نیست بر اساس قدرت است.

*تاریخ ایران از کودتای 28 مرداد 32 تا ترور سردار سلیمانی خباثت و شیطنت امریکا را نشان می دهد.

*یک  مهد  کودک  را  نمیتوان   بدون  سرپرست  اداره  کرد. چطور  انتظار   دارید   دنیا   بدون   سرپرست  و  کدخدا   به  درستی   اداره  شود  ؟ چه  ما  خوشمون   بیاد   و  چه  بدمون   بیاد  ،  آمریکا  تاکنون  کدخدا   بوده   و   خواهد   بود.

*هرکه بغیر خدا (کدخدا) امید ببندد ناامید خواهد شد و این یک سنت الهی است که در برجام مشهود بود.

*من نمی دونم آمریکا در کنار ما ایستاده یا نه ولی حتما خیلی ها آرزو دارند در امریکا باشند اگر آمریکا آین همه که شماها تبلیغ می کنید بد و ضد بشر است ، فرزندان مسئولان در امریکا چکار می کنند ؟. حتما آمریکا امن تر و برای رشد و پیشرفت و زندگی مناسب تر است. چرا هیچ آمریکایی و اروپایی ایران را برای زندگی و کار انتخاب نمی کند ؟ بنابراین من نمی دونم امریکا در کنار ما ایستاده یا نه ولی من دلم می خواد امریکا باشم مثل فرزندان مسئولین ! البته خیلی ها شبیه من هستند

*مشکل مردم ایران این همه سرمایه عظیم کشور بیهوده توسط مدیران نالایق هزینه میشه کجا و چگونه ش معلوم نیست چون نیازی نیست به مردم پاسخگو باشن امریکا که دشمنه و جای خود دارد.

*همونطور که امریکا کنار مردم ایران نیست... فاصله نجومی بین مردم و مسولین هم هست...فکر کنم همین اشاره کافی باشه ...البته اگه گوش شنوایی باشه

***

«در ستاد مبارزه با کرونا چه خبر است؟!» عنوان یکی از یادداشت‌های پربحث الف در هفته گذشته بود. تعدادی از نظرات مخاطبین الف درباره این مطلب را می‌خوانید:

*مگر همین آقای وزیر نبود که در اواخر بهمن ماه 98 در مصاحبه ای ورود ویروس ووهان به ایران را انکار نکرد؟ مگر معاون ایشان نگفت که قرنطینه مربوط به جنگ جهانی دوم است؟

*وزیر بهداشت یک داروساز است. ایشان نه تا به حال در اتاق ICU بالاسر مریض بوده و نه اینکه شاهد جان دادن یک مریض کرونایی بوده است. باید همان پارسال عذر ایشان خواسته می شد.

*روحانی باید پاسخگو باشد که چرا پیشنهاد وزیر بهداشت برای لغو پروازهای خوزستان و ترکیه را نپذیرفت و باعث شیوع شدید کرونا در کشور شد.

*وزاري سابق كه پزشك بودند هم ديديم كه حداكثر كاري كه در دوران آرامش و وجود منابع مالي  كافي وزارت بهداشت انجام دادند، سياست (خودت بمال) بود. پس بي جهت و بدون مطالعه  و از روي غرض ورزي اظهار نظر نفرمائيد.

*همانقدر که ستاد آلودگی هوای تهران برای وضعیت هوای تهران توانست کاری کند، ستاد ملی کرونا هم خواهد توانست برای کرونا کاری انجام دهد!

*وزیری که در تلویزیون گریه و زاری و التماس کند، قدرت مدیریت ندارد.

*با اجرای طرح منع تردد شبانه  در بیشتر معابر رانندگانی را می‌توان دید که با پوشاندن، سوزاندن و یا دستکاری پلاک خودرویشان اقدام به تردد در ساعات ممنوعه می‌کنند. چرا نیروی انتظامی این خودروها را جریمه و توقیف نمی کند؟

*مگر ۸ سال ریاست جمهوری آقای روحانی و دولتش توانسته است فقط فقط فقط ...... یک سانتی متر کشور را رو به جلو حرکت دهد که حالا انتظار دارید ستاد مبارزه با کرونا تحت ریاست ایشان غیر از این عمل کند و مفید فایده باشد.

*وزير بهداشت اگر واقعا معتقد بوده كه بايد سفر به خوزستان لغو شود ولي به حرفش بي توجهي شده مي بايد استعفاء ميداد كه اكنون مجبور نشود اعلام كند من ميدانستم موج چهارم مي ايد وچنين وچنان جون با اين حرفها مسووليت وزير بهداشت كم نميشود بلكه سنگين تر هم ميشود كه جرا همان زمان اعلام عمومي نكرده وكنار نكشيده از ميز ومقام.

 *وظیفه مجلس است که رییس جمهور را سریعا طرح سوال کند چه برای مسائل کرونا و چه مسائل اقتصادی و چه مسائل سیاسی و اگر مجلس قانع نشد از حق خود که رهبری هم فرمودند مجلس می تواند از حقوق خود استفاده کند آنگاه رییس جمهور و دولت را به سبب نداشتن کفایت کاری و سیاسی استیضاح و پس از آن برای محاکمه به قوه قضاییه معرفی نمایند

*در ستاد کرونا چه خبر است هیچ خبری بجز بی تدبیری نیست.

*همه این مصیبتها  تقصیر نمکیه که البته اونم سعی داره با مظلوم نمایی و انداختن توپ تو زمین دیگران از زیر بار افتضاحی که به بار آورده شونه خالی کنه.آقای محترم این کاره نیستی استعفا بده برو کنار بزار یه مدیر کار بلد بیاد اوضاع رو سرو سامون بده.

*به جای پاسخ گویی جنگ زرگری راه انداختند اقایون نه واکسن ساختید ونه خریدید ونه شهر راقرنطینه کردید ونه جاده ها رابستید وارد سال سوم کرونایی می شویم داد از این همه بی عملی.

*آخه مگه تو کشور کدوم کار با تدبیر و درست انجام میشه ؟ ستاد کرونا هم مثل تمام دستگاههای دولتی دیگر . بهم ریخته و افتضاح.