فروش انواع واشر | فروشگاه آرین پیچ

گزارش بازرگانی،   4000125072

واشر ها، واسطه بین مهره و بدنه هستند که به صورت حلقه‌ای است از جنس فلز و یا گاه لاستیک. واشرها در اکثر مواقع جهت یکسان سازی بار پیچ و مهره‌ها استفاده می‌شوند.

استفاده از واشر دلایل گوناگونی دارد؛ برای نمونه:

زیر مهره قرار می گیرد تا چرخش مهره آسیبی به قطعه ی اصلی نرساند.

از باز شدن مهره یا پیچ براثر لرزش جلوگیری می کند. 

فشار حاصل از بستن مهره بر قطعه ی کار را بهتر انتقال می دهد

واشر ها معمولا بصورت تخت و گاهی لب پر و بسته به نوع اتصال گاهی بصورت مربعی تولید میشوند. قطر داخلی، قطر خارجی و ضخامت واشر ها بسته به نوع  ای که در اتصال بکار می رود متفاوت بوده و طبق استاندارد های مختلف و از جنس های مختلف نیز تولید می شوند چند نمونه استاندارد رو برایتان نام میبریم : در اتصالات پیچ مهره استاندارد DIN6915 و واشر استاندارد DIN9616 مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است در اتصال پیچ و مهره های گالوانیزه و یا آبکاری شده اند.

استفاده از واشر ها در اتصالات صنعتی پرکاربردهستند که در شکل هاو اندازه های مختلفی ساخته می شوند. واشر در اتصالات پیچ و مهره ای کاربرد متنوعی هم دارند فروشگاه آرین فروش انواع واشر را دارد و طبق درخواست های زیاد مشتریان داشتند این بود که تمامی خواسته هایشان را در یک فروشگاه پیدا کنند.

C:\Users\M.$dghi\Desktop\robot-with-nuts-bolts_1048-3606.png


مزایای استفاده از واشر
پخش یکنواخت فشار حاصل از اتصال مهره بر روی سطح متصل شونده به منظور جلوگیری از آسیب زدن به سطوح و علاوه بر این شکل شش گوش پیچ یا مهره باعث می شود در حین اتصال و وارد کردن گشتاور اتصال یک حلقه خوردگی بر روی سطح کار پدید آید که وجود واشر برای جلوگیری از خوردگی و ایجاد این حلقه بسیار تاثیر گذار است.گروه صنعتی آرین پیچ دارای کاملترین بورس واشر در کشور میباشد. هنگام اتصال دو سطح سفت و تخت به یکدیگر، از واشر استفاده می شود.
برخی از انواع واشر دارای یک طراحی خاص هستند که تلاش می کنند تا لقی مهره ها و / یا پیچ ها را از بین ببرند. این نوع از واشرها به واشر قفلی معروف است و می تواند به شکل حلقه ای، ستاره ای، موجی یا طرح های دیگر باشند. وقتی می خواهیم دو صفحه تخت را با پیچ و مهره به هم اتصال دهیم این واشر می تواند زیر سر پیچ، و همچنین روی مهره، یعنی درست جاهایی که با سطح تخت در تماس است، قرار بگیرد و باعث استحکام بیشتر اتصال گردد. لیست قیمت واشر قفلی را میتوانید مشاهده کنید
گاهی اوقات واشرها برای محافظت از سطح قطعات اتصال استفاده می شوند. به ویژه هنگامی که قطعه مورد نظر از مواد نرم تر مانند پلاستیک، برنج یا آلومینیوم ساخته شده باشد، یک واشر ساخته شده از مواد سخت تر استفاده می شود، تا فشار وارده از سمت پیچ و یا مهره را بگیرد و مانع آسیب قطعه شود.
بعضی از مواقع قطعه اتصالی آنقدر نازک است که تحمل فشار پیچ و مهره را ندارد. در این موارد نیز از واشرها استفاده می شود تا ضخامت سطح اتصال را افزایش دهد و مانع از شکست و یا هرزی محل اتصال شود.
در برخی موارد دیگر باید همزمان از دو واشر با قطرهای کوچک و بزرگ در محل اتصال استفاده کنیم. پیچ در در اثر سفت شدن به واشر فشار می آورد و باعث خم شدن واشر می گردد. در این موارد یک واشر با قطر کوچکتر را در زیر واشر اصلی قرار می دهیم تا در هنگام وارد شدن فشار از سمت پیچ جلوی خم شدن آن را بگیرد.
در اغلب قطعات و صفحات مورد اتصال شکافی که وجود دارد کمی بزرگتر از اندازه پیچ در نظر گرفته می شود تا تلورانس احتمالی را پوشش دهد. در این موارد یک واشر بر روی شکاف استفاده می شود تا فشار پیچ و مهره را بگیرد و بطور یکنواخت در اطراف شکاف پخش کند. میتوان گفت واشرها به جلوگیری از چرخش پیچ و مهره یا دفورمه شدن شکاف، در طی فرایند سفت شدن پیچ و مهره کمک می کنند


انواع کاربردهای واشر چیست؟

• افزایش استحکام اتصال پیچ و مهره
• جهت افزایش ایمنی و محافظت از سطوحی که به یکدیگر پیچ شده اند
• به مظنور افزایش سطح پیچ شده (در مواردی که سطوح پیچ شده بسیار نازک هستند)
• جلوگیری از شل شدن و یا حرکت مارپیچی پیچ و مهره بر روی یکدیگر
• سفت کردن اتصال پیچ و مهره ها بر روی یکدیگر

لازم به ذکر است که واشرها انواع گوناگونی دارند و دارای سایزهای مختلفی نیز هستند. از مهمترین و پر کاربردترین نوع واشرها می توان به واشرهای حلقه ای، لرزه گیر، بشقابی، تنظیم، چاکنت، موجی، ستاره ای و ... اشاره کرد.

واشرهای قفلی که دارای کاربردهای گسترده ای در صنعت هستند، دارای دندانه هایی در داخل و یا بیرون از حلقه بدنه خود هستند که به آنها خار گفته می شود. از مهمترین موادی که از آنها جهت ساخت و تولید واشرها استفاده می شود می توان به انواع واشر های آلمینیومی، آهن، برنج، برنز، مس، فولاد و استیل اشاره کرد که هر کدام به منظور ساخت انواع خاصی از واشرها مورد استفاده قرار می گیرند.

در ضمن استاندارد اصلی واشرها در ایران، استاندارد DIN آلمان است و واشرها علاوه بر جنس موارد بکار رفته در ساخت آنها، بر حسب شرایط دیگری نیز مانند قطر داخلی، قطر خارجی، ارتفاع دندانه ها، ضخامت دیواره بدنه شناسایی و خرید و فروش می شوند.

آرین پیچ پیشرفته ترین سایت ابزارآلات است که شما میتوانید برای خرید از پشتیبانی 24ساعته سایت استفاده کنید و سوالاتتون رو با جزییات بپرسید تا کارشناسان پاسخ گو شما باشند در کسری از زمان، حتی خدمات پس از فروش را از طریق سایت بهره مند شوید.

در صورت نیاز به مشاوره بیشتر و یا درخواست ارسال سفارش با شماره زیر تماس حاصل فرمایید

فروشگاه آرین پیچ بزرگترین مرکز پخش پیچ و مهره و واشر در تهران با پشتیبانی ۲۴ ساعته

تلفن:02155408337 – 02155417819