نگرانی محافل امنیتی اسراییل از انتقام ایران

گروه سیاسی الف،   4000124069 ۱۰۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

درز اطلاعات مربوط به نقش رژیم صهیونیستی در حمله به تاسیسات هسته‌ای نطنز از سوی منابع این رژیم، خشم افکار عمومی اسرائیل را برانگیخته و موجب نگرانی محافل امنیتی-نظامی آن از ترس انتقام ایران شده است.

نگرانی محافل امنیتی اسراییل از انتقام ایران

به گزارش الف به نقل از عربی 21 ، به دنبال اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه «مبارزه با ایران، با هسته ای شدن آن، با نیروهای نیابتی آن و مسلح شدن آن یک ماموریت بسیار بزرگ است. هیچ اطمینانی نیست که وضعیت فردا مانند امروز باشد»، محافل سیاسی-امنیتی- نظامی این رژیم دچار تنش شده و معتقدند درز اطلاعات مربوط به نقش اسرائیل در حمله به تاسیسات هسته‌ای نطنز، امنیت اسرائیلی‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

عربی 21 در ادامه نوشت، در همین زمینه «یوآو زیتون» کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی با انتشار مقاله ای در روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت» اعلام کرد، «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم اسرائیل درباره درز گزارش هایی که نشان می دهد اسرائیل پشت حمله به تاسیسات ایرانی قرار دارد اظهار داشت که این اطلاعات از دفتر وی یا از ارتش اسرائیل به بیرون درز نکرده و باید تحقیقات کامل در خصوص منبع افشای گزارش‌های مذکور صورت بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری عربی 21 ،  این کارشناس صهیونیست در ادامه گفت، بنی گانتس خواستار آغاز تحقیقاتی شده که به دادستان کل ارجاع می شود و شواهد حاکی از آن است که این اطلاعات از منابع سیاسی به بیرون درز کرده است؛ چرا که موسسه نظامی در چنین مواردی بسیار محتاط عمل می کند.  در این شرایط ممکن است افشای اطلاعات مربوط به نقش اسرائیل در حمله به اهداف ایرانی، تهران را به سمت اعلام انتقام از تل‌آویو سوق دهد.

در ادامه گزارش عربی 21 آمده است،  وی افزود در حال حاضر بنی گانتس قصد ندارد اقدام مشخصی انجام دهد؛ اما به دنبال آن است که ابهامات در زمینه منابع افشای گزارش های مربوطه رفع شود؛ زیرا این مسئله بسیار جدی بوده و تحقیقات لازم باید توسط اداره امنیت عمومی و اداره امنیت اطلاعات اسرائیل انجام شود.

عربی 21 افزود، این کارشناس صهیونیست در ادامه تاکید کرد که درز چنین گزارش هایی به امنیت و منافع اسرائیل آسیب می زند؛ بنابراین باید تحقیقات لازم انجام شود. من نمی دانم چه کسی این اطلاعات را فاش کرده، اما باید جلوی آن گرفته شود؛ زیرا درز اطلاعات مربوط به حمله های منسوب به اسرائیل علیه مواضع ایرانی با هماهنگی سرویس‌های امنیتی یا مسئولان ارشد امنیتی تل آویو صورت نگرفته و هیچ یک از طرف های مربوطه با افشای این اطلاعات موافق نبودند.

طبق گزارش پایگاه خبری عربی 21 ،  در ادامه مقاله یدیعوت آحارانوت آمده است عملیاتی که توسط اسرائیل اجرا می شود معمولا مدت ها مخفیانه بوده و تحرکات منتسب به اسرائیل بدون سر و صدا صورت می‌گیرد؛  اما اینکه در حال حاضر اطلاعات ایفا شده مبنی بر اینکه اکنون مسئولیت حمله به تاسیسات ایرانی متوجه اسرائیل است موجب می شود تا ایران برای یک حمله انتقامی مصمم گردد.

عربی 21 تصریح کرد، از طرف دیگر «افرایم هلیفی» رئیس سابق سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی «موساد» در واکنش به حوادث اخیر اظهار داشت که حمله به نطنز مذاکرات میان ایالات متحده و ایران را خراب نمی‌کند.  البته مقامات سیاسی تل‌آویو تغییراتی در سیاست‌های توضیحی و اعلامی خود طی سالهای گذشته ایجاد کردند و این سیاست‌ها توسط نخست وزیر هدایت می‌شود.  بنابراین واضح است که سیاست جدیدی در این زمینه وجود داشته باشد. 

در پایان گزارش پایگاه خبری عربی 21 آمده است که رئیس اسبق موساد طی مصاحبه با با روزنامه یدیعوت آحارانوت گفت، درز چنین اطلاعاتی، توانایی اسرائیل در انجام یک سیاست تهاجمی فعال و نیز برگزاری گفتگوهای مخفیانه  در شرایط حساس را محدود می کند.  سیاست ابهام تنها مختص موساد نیست؛ بلکه روشی است که کابینه سیاسی -امنیتی و همچنین نخست وزیر اسرائیل از آن پیروی می‌کند.  همچنین اینکه چه چیزی منتشر شود یا نشود جزء سیاست موساد نیست. با وجود اینکه کارزارهای ما علیه ایران از سالهای گذشته تا کنون با نوسان ادامه دارد؛ اما هر یک از طرفین در این کارزار ابزارهای خود خاص خود را دارند و ایرانی ها از ابزارهایی برخوردار هستند که هنوز علیه ما استفاده نکرده اند.