رجزخوانی موبایل‌قاپ‌های حرفه‌ای کار دستشان داد

حوادث،   4000124032

به دنبال افزایش موبایل‌قاپی در حوزه پایگاه‌های هشتم و ششم پلیس آگاهی تهران توسط دو موتورسوار با پلاک مخدوش، تحقیقات ازسوی کارآگاهان اداره ۱۸ پلیس آگاهی تهران آغاز شد و تیمی از کارآگاهان مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند.

رجزخوانی موبایل‌قاپ‌های حرفه‌ای کار دستشان داد

شرق در ادامه نوشت: با توجه به اینکه تعدادی از مال‌باختگان موفق شده بودند مشخصات ظاهری متهمان را به خاطر بسپارند، اولین سرنخ‌ها به دست آمد.

با بررسی‌های پلیسی مشخص شد در تمامی سرقت‌ها راکب موتورسیکلت، مردی بلندقد و هیکلی و ترک‌نشین آن فردی ریزنقش و حدودا ۲۰‌ساله است که با یک دستگاه موتورسیکلت تصادفی، سرقت‌ها را مرتکب می‌شوند. با تحقیق از محل‌های سرقت و انجام چهره‌نگاری از متهمان، کارآگاهان تصویری از سارقان به دست آوردند و در اختیار تیم‌های مختلف محسوس و نامحسوس پلیس آگاهی قرار دادند تا به‌محض مشاهده این افراد، آنها را بازداشت کنند.

تحقیقات برای شناسایی موتورسواران سارق ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان در کنترل محل‌های احتمالی تردد سارقان، مطلع شدند دو نفر از مشتریان قهوه‌خانه‌ای در شهرری برای قدرت‌نمایی در بین دوستانشان، مدعی شده‌اند روزانه دو تا سه دستگاه تلفن همراه از رهگذران عبوری سرقت می‌کنند و با فروش آنها پول خوبی به چنگ می‌آورند.

مأموران بلافاصله مشخصات ظاهری این دو مشتری قهوه‌خانه و موتورسیکلت‌شان را با مشخصات متهمان تحت تعقیب تطبیق دادند و پس از محرزشدن هویت‌شان، هر دو متهم با هماهنگی‌های قضائی بازداشت شدند. متهمان در ابتدا منکر سرقت‌های سریالی بودند، اما در برابر مدارک پلیسی به سرقت بیش از ۸۰ تلفن همراه در نقاط مختلف اعتراف کردند. در ادامه ۷۲ نفر از مال‌باختگان شناسایی شدند.

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر خاطرنشان کرد: با دستور قضائی هر دو متهم روانه زندان شدند و تحقیقات پلیسی درخصوص شناسایی سایر مال‌باختگان و جرائم احتمالی این باند دونفره ادامه دارد.