راهکارهای افزایش فالوور در اینستاگرام

امیرعلی بهرامی، فناوری،   4000123130 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

شروع یک کسب و کار اینترنتی در اینستاگرام نیازمند توجه به برخی نکات و درک نحوه عملکرد الگوریتم‌های این پلتفرم است.

راهکارهای افزایش فالوور در اینستاگرام

همزمان با شیوع گسترده بیماری کرونا در کشور و استقبال هموطنانمان از کسب و کارهای اینترنتی، لزوم آموزش و آگاهی از الگوریتم پلتفرم‌های مدنظر اهمیت می‌یابد. ما در این مطلب قصد داریم چند نکته درباره اینستاگرام و راهکارهای جذب فالوور در این شبکه اجتماعی را معرفی کنیم.

در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که هیچ وقت برای آغاز یک کسب و کار اینستاگرامی دیر نیست، بدلیل آنکه ساختار اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد مخاطبان خود را جذب و به خریداران وفادار محصولات خود تبدیل کنید؛ فقط کافیست در این مسیر که رقبای بسیاری برای شما وجود دارد، صبر و تحمل داشته باشید.

برای افزایش فالوور در اینستاگرام باید دو اصل را رعایت کرد:

تولید محتوا

  •  به طور کلی تولید محتوا در اینستاگرام کار سختی نیست، چرا که ابزارهای کاربردی دراین‌باره بسیار وجود دارد، اما باید سلیقه به خرج داد و محتوایی جذاب و عامه‌پسند تولید کرد. برای مثال اگر محصول شما صنایع دستی است از گل، کتاب و... برای تزئین اطراف آن استفاده کنید و عکسی با نور مناسب و کادربندی صحیح بیندازید.
  • در قسمت توضیحات، حتما از نیاز مخاطب و ویژگی‌های محصول خود نسبت دیگران صحبت کنید و در نوشتن، میزان صمیمت را با مخاطب حفظ و کمال ادب را رعایت کنید. بقدری بنوسید که از حوصله بیننده خارج نشود و به حدی باشد که دقایقی روی پست شما تأمل کند که این توقف روی پست شما مورد توجه الگوریتم اینستاگرام می‌باشد.
  • نوشته را با ایموجی‌ها تزئین کنید.
  •  مخاطبتان را ترغیب کنید درباره پست شما نظر دهند تا میزان تعامل مخاطب با پیج شما بالا رود که این نیز مورد توجه الگوریتم این پلتفرم می‌باشد. برای مثال اگر شما قصد اجاره خودرو دارید از مخاطب بپرسید: «اگر این خودرو را داشتید اولین جایی که می‌رفتید کجا بود؟».
  • به طور نامحسوسی از مخاطب بخواهید پست شما را لایک و سیو کند، چرا که این کار ارزشِ پشت شما را بالا برده و از طرف اینستاگرام به اکسپلور معرفی می‌شود.

اینستاگرام

ترفندهای جذب فالوور

  • از گروه‌های تعاملی استفاده کنید و با پیج‌های دیگر تبادل لایک و سیو انجام دهید. عملکرد این گروه‌ها به شکلی است که کسب و کارها با حمایت از یکدیگر، پست‌ها را مورد توجه اینستاگرام قرار می‌دهند تا راهیِ اکسپلور شود.
  • از راهکارهای تعاملی که اینستاگرام در استوری، پیش روی شما قرار داده حتما استفاده کنید. ابزارهایی مانند کوئیز، کوئسشن، هشتگ و غیره.
  • از پیج‌های که مکمل شما هستند بخواهید تا با یکدیگر تبلیغات مشترک انجام دهید. بطور مثال اگر فروشندهٔ لباس هستید از پیج‌های مد لباس که هم سطح شما هستند بخواهید، تبادل تبلیغ کنند.
  • به ساعت انتشار پست بسیار دقت کنید که در پیک بازدید اینستاگرام باشد تا بازخورد بهتری بگیرید. اوج بازدید در ایران حوالی ساعت ۱۹ تا ۲۲ است.
  • همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، زمان توقفِ مخاطب در پست شما اهمیت دارد، پس بجای پست‌های تک عکسی از پست‌های اسلایدی استفاده کنید. اگر پست شما ویدئویی است از زیر نویس استفاده کنید تا توجه مخاطب را بیشتر جذب کنید.
  • پستی که وارد اکسپلور اینستاگرام می‌شود باید کاور و تیتر جذابی داشته باشد تا مخاطب عمومی نیز ترغیب شود پست شما را ببیند.
  • اینستاگرام اجازه استفاده از ۳۰ هشتگ را به شما داده، پس از تمامی این فرصت استفاده کنید و پستتان را انتشار دهید. فراموش نکنید که هشتگ‌ها باید مرتبط با پستتان باشد وگرنه یک فرصت را از دست داده‌اید.

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که تمام سخت‌گیری اینستاگرام طی سال‌های گذشته، برای جذب دنبال‌کننده و حذف ربات‌ها است تا شما یک کسب و کار اینترنتی واقعی داشته باشید و فرصتی را فراهم کند تا فروشندگان خاص بهتر دیده شوند.