مصیبت‌های کودکان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

جهان،   4000121070

به مناسبت روز کودک فلسطینی هیئت اسرای فلسطینی ضمن اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی گزارشی را تحت عنوان مصیبت‌ها و درد و رنج کودکان فلسطینی منتشر کرده است.

مصیبت‌های کودکان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

به گزارش الف به نقل از روزنامه القدس العربی،  همزمان در پنجم آوریل مصادف با روز کودک فلسطینی ده‌ها کودک فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی بازداشت هستند و در شرایط اسف‌بار تحت شکنجه قرار دارند.

روزنامه القدس العربی در گزارشی نوشت:به مناسبت روز کودک فلسطینی هیئت اسرای  فلسطینی  گزارشی را تحت عنوان « مصیبت‌های کودکان فلسطینی» منتشر کرد.این گزارش نشان می‌دهد که کودکان بیشترین غرامت را در جنایت‌های رژیم غاصب اسرائیل می‌پردازند و جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی همچنان ادامه دارد.

روزنامه مذکور در ادامه تاکید کرد: کودکان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی بدون داشتن ابتدایی‌ترین حقوق بشر بازداشت شدند رژیم اشغالگر آن‌ها را مجبور به پرداخت مالیات می‌کند و کودکانی هم که آزاد می‌شوند، به پرداخت جریمه‌های سنگین مالی محکوم می‌کند و برخی از  آن‌ها را در بازداشت خانگی قرار می‌دهد و آن‌ها ابتدایی ترین سن خود را در پشت‌ میله‌های زندان با شکنجه‌های روحی و جسمی می‌گذرانند.

در این گزارش آمده است: کودکان بازداشت شده فلسطینی به صورت غیرقانونی و بدون محاکمه عادلانه در بازداشت به سر می‌برند و مورد شکنجه قرار می‌گیرند که این جنایت‌های رژیم صهیونیستی صدمات روحی و جسمی جدی به کودکان و خانواده‌های آن‌ها وارد می‌کند و سلامتی روانی این کودکان در معرض خطر قرار دارد.

روزنامه القدس العربی در ادامه تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با وجود اشکال و داستان‌های مختلف در خصوص بازداشت کودکان فلسطینی تلاش می‌کند تا با بازداشت کردن آن‌ها در مکان‌هایی که حداقل امکانات مورد نیاز برای کودکان وجود ندارد، بیشترین آسیب روحی، روانی و جسمی به کودکان وارد سازد.زندان‌های رژیم صهیونیستی شلوغ و بسیار آلوده است که آن‌ها مورد اهمال‌کاری پزشکی نیز قرار می‌گیرند. بر اساس گزارش‌ها از ابتدای سال جاری تا ماه آوریل تقریبا 65 کودک فلسطینی بازداشت شده درحالی‌که 140 کودک فلسطینی در بدترین شرایط ممکن در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند.

در این گزارش آمده است:«احمد فلنه» نوجوان 17 ساله فلسطینی  از شهرک «صفا» واقع در رام الله را در 26 فوریه 2021  پس از تیراندازی به سمت وی بازداشت کردند. این نوجوان فلسطینی بازداشت شده نمی‌داند که به زندگی عادی خود باز می‌گردد یا نه. وی بعد از اصابت پنج گلوله به قسمت ران و شکمش به زندان منتقل شد و نیروهای رژیم صهیونیستی لباس او را پاره کردند و درحالی‌که وی از درد فراوان به خود می‌پیچید، او را مسخره کردند. احمد فلنه تا کنون در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برد و از ساده‌ترین نیازهای حقوق بشری محروم است.

 القدس العربی نوشت: مدرسه، زمین بازی، بازی‌های ویدیویی و بحث‌وگفتکو با پدر و مادر و همچنین درس خواندن از جمله کارهایی است که کودکان در هر کجای دنیا انجام می‌دهند درحالی که کودکان بازداشت شده فلسطینی از آن محروم هستند. رژیم صهیونیستی حتی کودکان فلسطینی را از ادامه تحصیل هم محروم می‌کند و این کودکان بجای اینکه  در حال تحصیل باشند، باید پشت میله‌های زندان و در سلول‌های انفرادی محبوس بمانند .« محمود الخطیب» کم سن‌ترین زندانی فلسطینی تجربه سختی را در زندان‌های رژیم صهیونیستی دارد ؛چرا که وی را بعد از بازداشتش به سلول‌های فقیر نشین انتقال دادند جایی که اسرا از نیازهای اساسی مانند غذا، پوشاک، خواب، استحمام محروم هستند و این امکانات برای کودکان تبدیل به رویا شده است.جایی که حشره‌ها خواب را از چشمان کودکان گرفته و آن‌ها از فقدان مواد غذایی شکایت می‌کنند همچنین آن‌ها برای اعتراف کردن ساعت‌های طولانی تحت شکنجه قرار دارند.

 بر اساس گزارش روزنامه مذکور« آمل نخله» نوجوان بازداشت شده فلسطینی از یک بیماری نادر دائمی رنج می‌برد که این بیماری دستگاه تنفسی وی را درگیر کرده است و این درحالی‌است که وی در شرایط سخت زندان به سر می‌برد و مورد اهمال‌کاری پزشکی قرار گرفته است.

القدس العربی در ادامه گزارش تاکید کرد: باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد رژیم صهیونیستی به بازداشت حدود 140 کودک فلسطینی زیر 18 سال ادامه می‌دهد و از میان این کودکان اسیر « امل نخله» از رام الله و « فیصل العروج» از بیت لحم هستند و عملیات بازداشت کودکان در شهر قدس از خطرناک‌ترین مسائلی است که اهالی شهر قدس با آن رو به رو هستند. در طول سال‌های اخیر و به ویژه از اوایل قیام مردمی در سال 2015، مسئولان رژیم اسرائیل جنایت‌های خود را علیه کودکان فلسطینی افزایش داده‌اند که از جمله این اقدامات، بازداشت آنها بود که تعداد کودکان بازداشت شده در سال 2015  میلادی به دو هزار تن رسید و بیشتر آنها از اهالی شهر قدس بودند.

بر اساس این گزارش از آغاز شیوع اپیدمی کرونا و با وجود فراخوان‌های سازمان‌های حقوق بشری برای آزادی کودکان فلسطینی، مسئولان رژیم صهیونیستی از این ویروس به عنوان ابزار شکنجه برای اسرای فلسطینی استفاده کرده‌اند. بسیاری از کودکان فلسطینی حتی از ملاقات با خانواده‌هایشان نیز محروم هستند و بسیاری از آنان در زندان‌های رژیم صهیونیستی به بیماری‌های مختلف مبتلا شده‌اند.