باقری: تلاش می‌کنند برای اینکه مذاکراتی طولانی و بی‌فایده با ایران رقم بزنند

اجتماعی،   4000121040

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تلاش زیادی می‌کنند که مذاکراتی طولانی، بی‌فایده و همراه مطالبات جدید را با جمهوری اسلامی ایران رقم بزنند درحالیکه مشی راهبردی ما صرفاً برداشتن کامل تحریمهایی است که به هر عنوان علیه جمهوری اسلامی ایران روا داشتند.

باقری: تلاش می‌کنند برای اینکه مذاکراتی طولانی و بی‌فایده با ایران رقم بزنند

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ سرلشگر محمد باقری در بیست و پنجمین همایش سراسری فرماندهان، معاونان، رؤسا و مدیران نیروی انتظامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری، سال 1400 را مانند چند سال اخیر، سالی در حوزه اقتصاد تعریف کردند و شعار "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" را به‌عنوان شعار سال ابلاغ فرمودند، اظهار کرد: نیروی انتظامی در عملی شدن این شعار، چه از نظر ایجاد امنیت به عنوان بستر آرام و مطمئن برای فعالیتهای تولیدی و اقتصادی، چه از جهت مقابله جدی با قاچاق کالا در مرزها، مبادی ورودی و در سراسر کشور و چه از جهت اقدام و برخورد با مفاسد اقتصادی و متهمان این حوزه، مسئولیت سنگین و بی‌بدیلی را برعهده دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در سالهای اخیر تمام فعالیتهای مذکور در نیروی انتظامی رشد چشمگیری داشته است، گفت: ان‌شاءالله امسال نیز شاهد رشد بیشتر این مجموعه فعالیتها باشیم. 

وی افزود: سال 1400 را در شرایطی آغاز کردیم که به حمدالله با درایت و مدیریت عالی فرمانده معظم کل قوا و همراهی بی‌نظیر ملت شریف، تهدیدات دشمن بی‌اثر شد، بازدارندگی دفاعی کشور پاسخ داد و امنیت قابل قبول و مناسبی در کشور برقرار بود.

باقری خاطرنشان کرد: دشمنی که اینقدر شاخ و شانه کشید و تهدید کرد، خود، صحنه را با فضاحت ترک کرد و از حکومت آمریکای جائر ساقط شد و دولت دیگری بر سر کار آمد، فشارهای حداکثری دشمن شکست خورد اما دولتی که سرکار آمده نیز، به غیر از وعده و فریب چیزی را به همراه نیاورده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: بر اساس تجربه‌ تاریخی، در دوره‌های که دولت "دموکرات" در امریکا بر سر کار است، پنجه فولادین داخل یک دستکش مخملین فرو می‌رود و حرفهای زیبایی می‌زنند اما دائماً در حال توطئه‌چینی، تحریک و ایجاد ناامنی در کشور ما هستند و وعده‌های توخالی در امور مربوط به توسعه گشایشهای اقتصادی و رفع تحریمها می‌دهند همچنان که تا به حال در این چند ماه، چنین بوده و شاهد بودیم غیر از صحبت کردن و قول دادن، اتفاقی روی نداده است؛ تلاش زیادی می‌کنند برای اینکه مذاکراتی طولانی، بی‌فایده و به همراه ادعاها و مطالبات جدید را با جمهوری اسلامی ایران رقم بزنند در حالیکه مشی راهبردی جمهوری اسلامی ایران، همانگونه که مقام معظم رهبری ترسیم و تدوین کردند، صرفاً برداشتن کامل تحریمهایی است که به هر عنوان علیه جمهوری اسلامی ایران روا داشتند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح متذکر شد: تلاش زیادی می‌کنند برای اینکه مذاکراتی طولانی، بی‌فایده و به همراه ادعاها و مطالبات جدید را با جمهوری اسلامی ایران رقم بزنند درحالیکه مشی راهبردی جمهوری اسلامی ایران صرفاً برداشتن کامل تحریمهایی است که به هر عنوان علیه جمهوری اسلامی ایران روا داشتند.

وی متذکر شد: چنانچه تحریمها به طور کامل برداشته و به طور دقیق در عمل راستی‌آزمایی شود، آنگاه ایران همانگونه که همیشه بر وعده‌های خود صادق و عامل بوده، به تعدات هسته‌ای خود باز می‌گردد.

باقری با بیان اینکه سال 1400 طلیعه یک قرن جدید است، گفت: در این قرن باید به مسائل با نگاه بلندمدت بنگریم و برنامه‌ریزی کنیم، با نیم‌نگاهی عمیق و دوربرد، با بررسی احتمالات و سناریوهای محتمل، برای تمام ابعاد مأموریتها آماده کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه "امنیت" پایه و رکن اساسی تمام برنامه‌های کشور است، خاطرنشان کرد: برنامه، طرح و تجهیز کارگاه در نیروی انتظامی باید به نحوی باشد که بستر آرام و مطمئن برای تمام فعالیتهای کشور آماده شود.