لاوروف: آمریکا و متحدانش شرکای غیرقابل اعتمادی هستند

جهان،   4000119059

وزیر امور خارجه روسیه ضمن تأکید بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا هشدار داد که مسکو پاسخ هرگونه اقدام غیردوستانه واشنگتن را می‌دهد.  

به گزارش فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) ضمن هشدار درباره هرگونه اقدامات غیردوستانه آمریکا علیه روسیه تأکید کرد که ایالات متحده و متحدانش شرکای قابل اعتمادی نیستند و نمی‌توان به آن‌ها تکیه کرد.

وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفرانس خبری پس از گفت‌وگو با «مختار تیلو بردی» معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قزاقستان با تأکید بر بی‌ثمر بودن سیاست‌های تحریمی واشنگتن علیه مسکو گفت که این رویکرد به بن‌بست ختم می‌شود و «احمقانه» است.

لاوروف در خصوص سیاست‌های تحریمی آمریکا علیه روسیه تصریح کرد: «این خط مشی باعث انتقادهای بیشتر در درون آمریکا می‌شود....چنین رویکردی منتهی به بن‌بست و احمقانه است و هیچ‌گونه نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت».

این دیپلمات ارشد روس سپس با اشاره به این موارد نتیجه‌گیری کرد: «این گونه اقدامات آمریکا تنها یادآور این مطلب است که نه ایالات متحده و نه همپیمانان این کشور، شرکای قابل اعتمادی نیستند و نمی‌توان در مسائل کلیدی به آن‌ها تکیه کرد».