کاهش ۸ درصدی جرائم پایتخت در نوروز ۱۴۰۰ / موتورسیکلت ابزار۶۰ درصد جرائم

اجتماعی،   4000119042

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از کاهش هشت درصدی وقوع جرم در پایتخت طی تعطیلات نوروزی خبر داد.

کاهش ۸ درصدی جرائم پایتخت در نوروز ۱۴۰۰ / موتورسیکلت ابزار۶۰ درصد جرائم

به گزارش ایسنا، سردار علیرضا لطفی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در مقر پلیس آگاهی پایتخت برگزار شد، به تشریح آمار جرائم در ایام تعطیلات نوروزی پرداخت و گفت: از ۲۸ اسفندماه تا پانزدهم فرودین ۱۴۰۰ طرح نوروزی پلیس آگاهی در پایتخت به اجرا درآمد که در مجموع اقدامات انجام شده، کل جرائم کاهشی هشت درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشت و این درحالی است که در سال گذشته به دلیل قرارگیری در روزهای نخست شیوع کرونا مردم عمدتا در خانه بودند.

وی با بیان اینکه توان کشف پلیس نیز افزایشی ۱۲.۵ درصدی داشته است، گفت: در حوزه جرائم جنایی یعنی فقدان، قتل، آدم‌ربایی، سرقت مسلحانه، تجاوز و ... نیز کاهشی ۴۰ درصدی داشتیم. به‌طوریکه طی این مدت تنها دو پرونده قتل عمد در تهران داشتیم که عاملان آن دستگیر شدند. همچنین هیچ موردی از آدم‌ربایی و سرقت مسلحانه در پایتخت نداشتیم.

لطفی ادامه داد: اشرافیت پلیس بر جرائم جنایی سهم مهمی در کاهش این آمار داشت؛ به‌طوریکه قبل از تعطیلات نوروزی شش باند را که قصد انجام سرقت مسلحانه داشتند در عملیاتی پیش‌دستانه دستگیر کردیم.

وی با بیان اینکه جرائم جعل و کلاهبرداری نیز در تعطیلات نوروزی جزو اولویت‌ها بود، تصریح کرد: در این حوزه مجموعا ۳۹ نفر را دستگیر کردیم.

رییس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه کیف‌قاپی در این مدت اندکی افزایش داشت، گفت: برخورد با کیف‌قاپی یکی از اولویت‌های ما در طرح نوروزی و همچنین در سال ۱۴۰۰ است.

موتورسیکلت ابزار ۶۰ درصد جرائم است

وی در ادامه به ضرورت ساماندهی موتورسیکلت سواران اشاره کرد و گفت: ابزار جرم در ۶۰ درصد جرائم موتور سیکلت است؛ یعنی ما در کلاسه پرونده‌ها که بررسی می‌کنیم موتورسیکلت جزو ابزارها بوده است و از کیف‌قاپی گرفته تا زاغ‌زنی و ... بکار گرفته شده است.