انتخابات۱۴۰۰ ، افزایش مشارکت مردم و پایان ناکارآمدی ها

علی مجیدی تروجنی،   4000118124 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
انتخابات۱۴۰۰ ، افزایش مشارکت مردم و پایان ناکارآمدی ها


در حالی که فقط چندماه تا آغاز انتخابات ریاست جمهوری زمان باقی مانده جامعه ایران با فرصت ها و چالش های مهمی مواجه است.

فرصت ها و چالش هایی که هر کدام می تواند سرنوشت آینده کشور را تعیین کند و در شرایط کنونی مهم ترین دغدغه مردم مشکلات معیشتی و اقتصادی است.که البته بخشی از آن  به تحریم های ظالمانه علیه ایران ارتباط مستقیم دارد.

لذا سال۱۴۰۰ از بسیاری جهات برای مردم و کشور سال تعیین کننده ای است. به همین دلیل نیز آیت‌الله‌ خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در سخنرانی آغاز سال نو راهبردهای اصلی سیاست گذاری در سال جدید را تشریح و تببین کردند.

دیدگاه هایی که می توانند در عرصه های کاربردی نقش تعیین کننده ای داشته باشند.محور اصلی سخنرانی رهبر معظم انقلاب نیز درباره مشارکت در انتخابات آینده و انتخاب یک رییس جمهور کارآمد بود.

از سوی دیگر در فرصت باقی مانده تا برگزاری انتخابات باید وقایع و رویدادهای امیدوار کننده ای نیز در کشور رخ بدهد تا امیدواری ها نسبت به آینده در بین اقشار مختلف مردم افزایش پیدا کند.

شرایط امروز کشور به شکلی است که همه ارکان نظام باید در یک راستا حرکت کنند و با اعتماد سازی زمینه را برای تقویت مشارکت مردم ایجاد کنند.

باید شرایطی ایجاد شود که یخ زدگی امروز فضای اجتماعی و سیاسی کشور پایان یابد و هرچه زودتر کشور وارد شورونشاط انتخاباتی شود. بدون تردید اگر وضعیت اقتصادی مردم بهبود پیدا کند در مشارکت در انتخابات نیز تأثیرگذار خواهد بود و میزان مشارکت در انتخابات افزایش پیدا خواهد کرد.

به هر میزان مسئولان جامعه در راستای رفاه بیشتر مردم و حل مشکلات آنها بیشتر تلاش کنند به همان اندازه شرایط برای حضور مردم در انتخابات افزایش پیدا خواهد کرد.

در شرایط کنونی در فضای رسانه ای کشور گمانه زنی های زیادی درباره حضور افراد مختلف در انتخابات به گوش می رسد. این در حالی است که بسیاری از این مسائل تنها در حد گمانه زنی است و شکل واقعیت ندارد و به احتمال زیاد نیز شکل واقعیت به خود نخواهد گرفت.

مردم به مدعیان خدمت فرصت می دهند تا ماهیت واقعی خود را مشخص کنند و سپس درباره آنها قضاوت می کنند.

 کسانی که مدعی خدمت بوده اند و مردم به آنها فرصت داده اند از این فرصت به خوبی استفاده نکرده اند و از آزمونی که مردم برای آنها در نظر گرفته اند سربلند بیرون نیامده اند.

مردم مدت هاست به این نتیجه رسیده اند که بازی ها و زدو خوردهای سیاسی نتیجه ای برای آنها به همراه ندارد به همین دلیل نیز خط کشی ها و باند بازی ها در انتخابات آینده باید جای خود را به تعامل و همکاری بین جریان های سیاسی بدهد.

تنها در چنین شرایطی است که می توان نسبت به افزایش مشارکت مردم در انتخابات امیدوار بود.