مشاغل شهرهای قرمز تعطیل نشدند و پاساژها باز هستند

اجتماعی،   4000118069 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون کل وزارت بهداشت ضمن انتقاد از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: به عنوان دستگاه ناظر گلایه داریم چرا که در شهرهای قرمز هنوز مشاغل تعطیل نشدند و خیلی از پاساژها و رستوران‌ها باز هستند.

مشاغل شهرهای قرمز تعطیل نشدند و پاساژها باز هستند

به گزارش برنا؛ ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت در خصوص «ممنوعیت فعالیت اصناف در مناطق قرمز کشور» با عنوان این مطلب که مشاغل گروه ۲ در شهرهای قرمز باید به مدت دو هفته تعطیل باشند، گفت: این گروه شغلی شامل اغلب صنوف می‌شوند.

او افزود: نظارت بر این تعطیلی‌ها بر عهده وزارت بهداشت است و دستگاه مسئول وزارت صمت است.

حریرچی ادامه داد: متاسفانه در شهرهای قرمز درباره تهران، این تعطیلی‌ها رعایت نمی‌شود. دستگاه‌های مسئول باید اعمال نظارت داشته باشند.

حریرچی تاکید کرد: نظارت بر تعطیلی بر عهده وزارت بهداشت است و دستگاه مسئول این کار وزارت صمت و اتحادیه‌های ذیربط هستند.

معاون کل وزارت بهداشت، از مردم درخواست کرد تا هرگونه تخلف را به وزارت صمت اطلاع دهند.

او افزود: به عنوان دستگاه ناظر گلایه داریم چرا که در شهرهای قرمز هنوز مشاغل تعطیل نشدند و خیلی از پاساژها و رستوران‌ها باز هستند.

حریرچی تاکید کرد: در شهرهای با رنگ نارنجی فعالیت تالارها، استخرها،‌ پاساژها، آموزشگاه‌های زبان و موسیقی با حضور بیش از 10 نفر، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها و موزه‌ها باید متوقف شود و ما به عنوان دستگاه ناظر از اعمال نشدن تعطیلی‌ها و محدودیت‌ها در برخی از شهرهای نارنجی و قرمز گلایه داریم به خصوص در شهرهای قرمز که این مراکز باز هستند و فعالیت آنها منجر به افزایش شیوع بیماری خواهد شد.

معاون کل وزارت بهداشت عنوان کرد: از امروز 257 شهر کشور شامل تمامی مراکز استان ها قرمز هستند و مجموع شهرهای قرمز و نارنجی بیش از  85 درصد رسید و شهرهای آبی 11 شهر است. هنوز بسیاری از محدودیت ها اعمال نشده است. 

او در پایان تصریح کرد: مشاغل گروه 2 در شهرهای قرمز باید به مدت دو هفته تعطیل باشند، گفت: این گروه شغلی شامل اغلب صنوف از جمله بوستان های و مراکز تفریحی ، پاساژها و بازار های سرباز و سر بسته ، مراکز خرید مال و بازارهای محلی و مراکز شماره گذاری خودرو، آرایشگاه های مردانه و زنانه،مراکز فروش لوازم آرایشی، فرش، موکت، کادویی، اسباب بازی، لوازم التحریر، ظروف، کتاب، پوشاک، عکاسی، مراکز مشاوره، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مانند کافی شاپ، رستوران، آبمیوه و غیره نباید نسبت به پذیرش مشتری اقدام کنند و لوازم فروش وسایل بدنسازی، فروشندگان طلای، نقره، فروشندگان وسایل دست دوم به مدت دو هفته تعطیل باشند.