علی‌اکبر صالحی کاندیدای انتخابات می‌شود؟

سیاسی،   4000116051 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به ادعاها درباره کاندیداتوری وی در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: قصد و برنامه‌ای برای ورود به انتخابات ندارم.

علی‌اکبر صالحی کاندیدای انتخابات می‌شود؟

علی‌اکبر صالحی درخصوص ادعای برخی صفحات رسانه‌های مجازی مبنی بر اینکه صالحی در حال رایزنی با شخصیت‌ها برای کاندیداتوری انتخابات 1400است، ضمن رد چنین خبرسازی‌هایی به آخرین خبر گفت: البته گروه‌ها و شخصیت‌های متعددی در ماه‌های اخیر  با بنده برای حضور در عرصه انتخابات رایزنی داشته اند ولی به همه این عزیزان گفته ام که چنین قصد و برنامه ای ندارم.

توضیح درباره آینده برجام

وی همچنین در باره سخنانش در کلاب هاوس و خوش بینی نسبت به آینده برجام تصریح کرد: معنی سخنان بنده حل و فصل همه موضوعات در هفته آینده نبود بلکه گفتم با توجه به این‌که  آمریکا دیگر دنبال این نیست که ایران اول به تعهداتش عمل کند احتمال باز شدن بن بست وجود دارد و هفته آینده مشخص می شود که این بن بست باز می شود یا خیر. 

رونمایی از 133دستاورد هسته ای در روز صنعت هسته ای 

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه با اشاره به بیستم فروردین و روز ملی صنعت هسته ای، از رونمایی 133دستاورد مهم این صنعت در این روز با حضور رئیس جمهور خبر داد و گفت: تعدادی از پروژه های ما به صورت ویدئوکنفرانس و باقی با حضور دکتر روحانی در نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای رونمایی می شوند.

وی با اشاره به ساخت 15 نوع سانتریفیوژ ایرانی نسل جدید در سال‌های اخیر اظهار کرد: امروز دیگر تنها ماشین‌های نسل اول ما غنی سازی نمی کنند بلکه علاوه بر سانتریفیوژهای IR1 ، سانتریفیوژهایIR2M، IR4 و IR6 داریم که در حال تولید مواد غنی شده برای ایران هستند و ماشین های دیگر پیشرفته نیز تست‌های خود را می گذرانند.

صالحی خاطر نشان کرد: با وجود تولید مواد غنی شده با این ماشین‌های جدید امروز مجموع ظرفیت عملی غنی سازی  هم اکنون به ۱۶۵۰۰سو رسیده در حالی که حداکثر ظرفیت عملی غنی سازی قبل از برجام ۱۳۰۰۰ سو و تنها با ماشین‌های نسل قدیم IR1 بود.