حمله راکتی به مقر نظامیان آمریکایی در عراق

جهان،   4000115091 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

منابع رسانه‌ای و امنیتی از حمله راکتی به پایگاه هوایی «بلد» واقع در استان صلاح‌الدین عراق خبر دادند.

حمله راکتی به مقر نظامیان آمریکایی در عراق

به گزارش فارس، منابع رسانه‌ای از شنیده شدن صدای انفجار در نزدیکی پایگاه  هوایی «بلد» در استان «صلاح الدین» عراق خبر دادند.

کانال تلگرامی «صابرین نیوز»، در خبری فوری از شنیده شدن صدای انفجار در نزدیکی این پایگاه هوایی، جایی که دفتر شرکت آمریکایی «سالی پورت» در آن قرار دارد خبر داد. 

لحظاتی پس از انتشار این خبر، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع آگاه امنیتی در عراق، از شلیک دو راکت به سوی این پایگاه هوایی که نیروهای نظامی آمریکایی را در خود جای داده، خبر داد و نوشت که این راکت‌ها به نزدیکی پایگاه مذکور اصابت کرد و هیچ تلفاتی به همراه نداشت.

اما خبرنگار شبکه المیادین در عراق با تایید خبر شلیک راکت‌ها به سوی این پایگاه نوشت که پایگاه البلد خالی از نیروهای آمریکایی است.پایگاه هوایی البلد در ۶۴ کیلومتری شمال بغداد قرار دارد.

پایگاه خبری «بغداد الیوم» نیز به نقل از یک منبع آگاه امنیتی این خبر را تایید کرد و نوشت که این حمله راکتی هیچ خسارت جانی یا مالی بر جای نگذاشت و راکت‌ها به نزدیکی پایگاه هوایی بلد و بیرون از محوطه آن اصابت کرده ‌است.

هنوز هیچ طرفی مسئولیت این حمله راکتی را برعهده نگرفته است.

در نهایت گروه‌ رسانه‌ای «الاعلام الامنی» عراق وابسته به فرماندهی عملیات مشترک عراق طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «العهد» منتشر شد، اعلام کرد: دو راکت به خارج از حصار محوطه پایگاه هوایی بلد در جنوب صلاح‌الدین اصابت کرد.

بر اساس این بیانیه، در ساعت ۱۲:۱۵ دقیقه ظهر [به وقت بغداد] در روز چهارم آوریل جاری، دو راکت به مکانی در خارج از  حصار محوطه پایگاه بلد اصابت کرد که هیچ خسارت جانی یا مالی به همراه نداشت. مبدأ شلیک این راکت‌ها، منطقه «الدوجمه» واقع در محدوده فرماندهی عملیات دیالی بود.

در ادامه این بیانیه آمده است که پایگاه مورد نظر از پایگاه‌های نظامی عراقی است که اسکادرانهایی از جنگنده‌های عراقی را در خود جای داده است.