ادامه روند نزولی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز/ سکه چند؟ + جدول

اقتصادی،   4000115050 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

قیمت طلا و سکه طرح جدید در روز جاری نسبت به روزکاری قبل با کاهش محسوس همراه شد. همچنین در بازار ارز قیمت دلار ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شده است.

ادامه روند نزولی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز/ سکه چند؟ + جدول

به گزارش تسنیم، هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۵۲ هزار تومان، قیمت دلار ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان وقیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان هم اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای ۱۸عیار در هر گرم هم یک میلیون و ۵۲ هزار تومان، قیمت طلای ۲۴عیار در هر گرم یک‌میلیون و ۴۰۴ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

قیمت  طلا و سکه طرح جدید در روز جاری نسبت به روزکاری قبل با کاهش محسوس همراه شده است؛ سکه در روزهای گذشته در کانال ۱۱میلیون تومان در نوسان بود ولی با پایان رسمی تعطیلات نوروزی بار دیگر قیمت ها در این بازار نزولی شده و سکه نیز به کانال ۱۰ میلیونی بازگشته است. از جمله دلایل اصلی نوسان در بازار طلا و سکه تغییرات قیمتی در طلای جهانی و دلار است؛ قیمت ارز در بازار تهران تحت تأثیر خبرهای سیاسی است.

در بازار ارز هم اکنون قیمت دلار ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان، قیمت یورو ۲۹ هزار و ۸۱۰ تومان و درهم امارات  ۶ هزار و ۸۹۲ تومان اعلام شده است.

نوسان قیمت در بازار ارز درحالی رخ داده که در تعطیلات نوروز، با تلاش سفته بازان،‌ قیمت دلار به مرز ۲۶ هزار تومان هم رسیده بود اما انتشار خبرهای مربوط به مذاکرات هسته ای و ... باعث عقب نشینی دلار از این سطح قیمتی شده است؛ تا جایی که دلار که در هفته دوم تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ در محدوده ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان معامله میشد در نخستین روز کاری بعد از تعطیلات به کانال ۲۴ هزار تومان بازگشته است.

این در حالی است که در تاریخ ۱۱ فروردین کمتر معامله‌گری حاضر بود زیر محدوده ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومانی اقدام به فروش دلار کند. این مسئله زمانی قابل‌توجه‌تر به نظر می‌رسد که تا تاریخ ۲۷ اسفند، بازار ساز باقدرت زیادی در برابر ورود دلار به کانال ۲۵ هزارتومانی مقاومت به خرج می‌داد.

در صرافی‌های بانکی نیز قیمت‌ دلار و یورو نسبت به روز کاری قبل کاهش یافته است؛ برهمین اساس، قیمت فروش دلار ۲۴ هزار و ۳۶۵ تومان و قیمت خرید دلار از مردم ۲۳ هزار و ۸۸۲ تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل ۲۸ هزار و ۴۸۲ تومان و قیمت خرید یورو نیز ۲۷ هزار و ۹۱۸ تومان اعلام شده است.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.

بروز رسانی: یک‌شنبه ۱۵  فروردین ۱۱:۱۰

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (صرافی بانکی)

۲۴  هزار و ۳۶۵

قیمت دلار (بازار آزاد)

۲۴  هزار و ۷۰۰

قیمت یورو (صرافی بانکی)

۲۸  هزار و ۴۸۲

قیمت یورو (بازار آزاد)

۲۹ هزار و ۸۱۰

قیمت درهم

۶ هزار و ۸۹۲

قیمت پوند

۳۴ هزار و ۸۳۷

بروز رسانی: ‌‌‌‌یک‌شنبه ۱۵  فروردین ساعت ۱۱:۱۰

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

  ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

۱۰ میلیون و ۶۵۰  هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

۶ میلیون و ۴۰۰ هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

۴  میلیون و ۱۰۰ هزار

قیمت سکه گرمی

۲ میلیون و ۳۰۰ هزار

بروز رسانی: یک‌‌شنبه ۱۵  فروردین ساعت ۱۱:۱۰

نوع

قیمت لحظه (تومان)

گرم طلای ۱۸ عیار

یک میلیون و ۵۲ هزار

گرم طلای ۲۴ عیار

یک میلیون و ۴۰۴ هزار

مثقال طلا

۴ میلیون و ۵۶۰ هزار

انس طلا(دلار)

۱۷۳۱