ممنوعیت تجمع بالای ۱۵ نفر در شهر‌های قرمز

اجتماعی،   4000114090

زالی گفت: در شهر‌های قرمز ممنوعیت تجمع بالای ۱۵ نفر را اعمال کردیم که این محدودیت‌ها به مدت دو هفته خواهد بود و قابلیت تمدید دارد.

ممنوعیت تجمع بالای ۱۵ نفر در شهر‌های قرمز

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران در جلسه استانی ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا اظهار کرد: در هفته دوم فروردین ماه در همه زمینه‌های بیماری کرونا آمار‌های ما به شکل چشم گیری افزایش داشته و بیشترین میزان مرگ و میر ما در روز‌های ۸، ۹ و ۱۲ فروردین است و بیشترین میزان بستری مربوط به روز‌های ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه است و بیشترین میزان مراجعان سرپایی در ۳ روز اخیر بوده و در سه ماه گذشته یک رکورد شکنی رخ داده است.

زالی گفت: توزیع جغرافیایی این بیماری در استان ناهمگن است، به طور مثال مرگ و میر در شهر‌های بهارستان، اسلامشهر و شهر تهران بالاترین میزان را داشته است. در مراجعات حضوری در پاکدشت، مرکز و شمال تهران بیشترین میزان را داشته ایم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران افزود: در تهران به دلیل الگو‌هایی که خواهیم داشت وضعیت شاخص‌ها در روز‌های آینده همگن‌تر خواهد شد. میزان بستری‌ها از ۳۷۱۲ نفر گذشته که در پنج ماه گذشته یک رکورد عجیب است. میزان مراجعان سرپایی در روز‌های اخیر بین ۵ هزار تا ۷ هزار است. محدودیت‌های جدیدی را اعمال کرده ایم که یکی از آن‌ها ممنوعیت تجمع بالای ۱۵ نفر در شهر‌های قرمز و ۲۰ نفر در شهر‌های نارنجی است، این محدودیت‌ها به مدت دو هفته خواهد بود و قابلیت تمدید دارد.

وی ادامه داد: نگرانی ما در شهر تهران فشردگی جمعیت در حمل و نقل عمومی است، همانطوری که بار‌ها اعلام شد یکی از کانون‌های اصلی حمل و نقل عمومی است. با توجه به ویروس جهش یافته که سرعت انتقال بیشتری دارد توصیه ما به شهروندان این است که از حضور در مناطق پرتراکم شهری اجتناب کنند و اگر فردی به هر دلیلی نیاز است که در چنین مکانی حضور داشته باشد از دو ماسک استفاده کند.