کرونا جان چند نفر را در تهران گرفته است؟

اجتماعی،   4000114051

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز ۲۵ هزار و ۲۰۰ شهروند تهرانی جان خود را به دلیل ابتلاء به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

کرونا جان چند نفر را در تهران گرفته است؟

ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به افزایش آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در پایتخت اظهار کرد: متأسفانه در هفته دوم فروردین 1400 شاهد افزایش بیش از دو برابری متوفیان ناشی از ویروس کرونا نسبت به اسفند 99 بوده‌ایم و این شرایط همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون آمار مرگ ناشی از ویروس کرونا در تهران روزانه به 37 تا 38 نفر رسیده است و براساس آمار ثبت شده در بهشت زهرا(س) از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز 25 هزار و 200 شهروند تهرانی جان خود را از دست داده‌اند و این تعداد در بهشت زهرا(س) پذیرش و ثبت شده‌اند.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر در پیک چهارم کرونا قرار داریم و از شهروندان درخواست می‌شود که پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک را رعایت کنند چرا که با توجه به شرایط کشور درباره تولید و تقاضای واکسن و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد تنها راه برای کنترل و نجات از ویروس کرونا، استفاده از ماسک است.

خداکرمی ضمن توصیه به شهروندان در ارتباط با استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و شلوغ و عدم صحبت در این مکان‌ها گفت: با توجه به افزایش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا ممکن است این آمار در اردیبهشت و خرداد بیشتر شود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهم است و در مکان‌های شلوغ از جمله مترو از دو ماسک استفاده شود.

وی با اشاره به علائم ویروس کرونا خاطرنشان کرد: در صورتی که شهروندان هر کدام از علائم از جمله تب، بدن درد، حالت تهوع و... را داشتند حتماً به پزشک مراجعه کنند و از تردد در سطح شهر حتما بپرهیزند.