از امشب آسمان گیلان بارشی می‌شود

اجتماعی،   4000113055

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: طی امروز هوای غالبا گرم در منطقه حاکم است و در ارتفاعات و دامنه ها وزش باد جنوبی وجود دارد، اما از عصر و شب امروز با نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار شرایط برای ابرناکی و کاهش دما فراهم است.

محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را کمی تا نیمه ابری همراه با افزایش دما و وزش باد جنوبی دانست و اظهار کرد: هم اکنون منجیل با ۲۸ درجه سلسیوس و رضوانشهر با ۱۴ درجه سلسیوس به ترتیب گرم ترین و خنک ترین نقاط استان هستند.

وی با بیان اینکه بیشینه و کمینه دمای هوای رشت به ترتیب ۲۸ و ۱۰ درجه سلسیوس است، افزود: از اواخر وقت امروز رگبار، بارندگی، وزش باد و و رعد و برق پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان تصریح کرد: طی امروز هوای غالبا گرم در منطقه حاکم است و در ارتفاعات و دامنه ها وزش باد جنوبی وجود دارد، اما از عصر و شب امروز با نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار شرایط برای ابرناکی و کاهش دما فراهم است.

دادرس، با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه ها و مسیل ها، رانش و لغزش و برخورد صاعقه دور از انتظار نیست، خاطرنشان کرد: این سامانه ناپایدار تا عصر و شب فردا در منطقه فعال است و از روز یکشنبه شاهد کاهش ابر و افزایش نسبی دما خواهیم بود.

وی میزان رطوبت هوای رشت را ۵۹ درصد دانست و یادآور شد: بیشینه ارتفاع موج دریا نیز بین نیم تا یک متر است.