آذری: چرا AFC در خصوص لغو مسابقات لیگ قهرمانان و پلی‌آف در عربستان سکوت کرده؟

ورزشی،   4000113033

مدیرعامل باشگاه فولاد خطاب به شیخ سلمان رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا، گفت: چرا کمیته امنیتی و مسابقات ای اف سی در خصوص لغو بازی های گروه C و D لیگ قهرمانان آسیا و پلی آف آن در کشور عربستان کاملا سکوت کرده و هیچ اقدامی نمی‌کند؟

به گزارش ایسنا، سعید آذری با قراردادن پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام خطاب به رییس کنفدراسیون آسیا نوشت:

"جناب آقای شیخ سلمان

ریاست محترم کنفدراسیون فوتبال آسیا

دو سال پیش در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در گروه C مسابقه تیم ذوب‌آهن ایران و النصر عربستان که مقرر بود در کشور عراق در شهر کربلا به میزبانی ذوب آهن برگزار شود به علت برخورد یک راکت به نزدیکی سفارت یک کشور خارجی در آن کشور، آن هم در بغداد که صدها کیلومتر با محل برگزاری آن مسابقه یعنی شهر کربلا فاصله داشت، بازی توسط کمیته های امنیتی و مسابقات آن کنفدراسیون با دلیل حمایت از جان ورزشکاران و کمیته اجرایی مسابقات به کشور امارات منتقل شد و این درحالی بود که خبر انتقال این مسابقه از قبل  به تیم النصر عربستان توسط ای اف سی اعلام شده بود و ذوب آهن بعد از استقرار در هتل کربلا از این موضوع مطلع گردید.

امروز شاهد این هستیم که شهرهای مختلف عربستان تقریبا هر روز با حملات موشکی مورد حمله قرار می گیرند و در آخرین حمله نیز امروز در پایتخت این کشور یعنی شهر ریاض، فرودگاه این شهر با حمله موشکی مواجه شده است.

حال این سوال مطرح است که چرا کمیته امنیتی و مسابقات ای اف سی در خصوص لغو بازی های گروه C و D لیگ قهرمانان آسیا و پلی آف آن در کشور عربستان کاملا سکوت کرده و هیچ اقدامی نمی‌کند؟

آیا باز هم شما در جریان حملات موشکی به شهرهای عربستان مانند حذف میزبانی ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و انتقال آن به بحرین نیستید؟ آیا حمله موشکی به ریاض و بغداد متفاوت است؟ 

از این رو محترمانه از شما می‌خواهم هرچه سریعتر نسبت به انتقال بازی های گروه های C و D و بازی پلی آف فولاد خوزستان ایران و العین امارات در تاریخ ششم آوریل  دستورات لازم را صادر فرمایید."