خلیج‌فارس مواج می‌شود

حوادث،   4000113025

مدیرکل بحران استانداری هرمزگان گفت: با توجه وزش باد شدید و مواج شدن دریا از تردد شناورهای سبک خودداری شود و تمهیدات لازم در خصوص تردد ایمن شناورهای مسافربری و تجاری صورت پذیرد.

مهرداد حسن زاده صبح امروز(۱۳ فروردین ماه) با بیان اینکه وزش باد نسبتا شدید، مواج شدن دریا و کاهش دید افقی از چهاردهم تا هفدهم فروردین در هرمزگان ادامه دارد، افزود: بر اساس اخطاریه سطح نارنجی شماره ۲ یازدهم فروردین ماه اداره کل هواشناسی استان هرمزگان از بعد از ظهر شنبه چهاردهم فروردین ماه تا سه شنبه هفدهم فروردین ماه به ویژه ساعات بعد از ظهر و شب، وزش باد نسبتا شدید موجب افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و فراساحلی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز بعد ظهر در مناطق دریایی استان بویژه تنگه هرمز، وزش باد سطحی پیش بینی می‌شود و ضمن احتیاط شناورهای سبک شرایط دریا جهت تردد مساعد است، خاطرنشان کرد:  از بعد از ظهر شنبه چهاردهم فروردین ماه تا سه شنبه هفدهم فروردین ماه در مناطق دریایی استان وزش باد نسبتا شدید جنوب غربی تا شمال غربی سبب مواج شدن دریا و اختلال در ترددهای دریایی بویژه در بنادر غربی استان می‌شود.

حسن زاده با بیان اینکه در این مدت پدیده سایر نقاط استان نیز وزش باد پیش بینی می‌شود، اضافه کرد: با توجه به افزایش ارتفاع امواج گاهی به بیش از ۱۸۰ سانتی متر، از تردد شناورهای سبک اجتناب شود و تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناورها در بنادر استان صورت بپذیرد.

مدیرکل بحران استانداری هرمزگان در پایان گفت: تا شنبه ضمن ماندگاری هوای گرم در طول روز، از نظر دمایی تغییر قابل توجهی نخواهیم داشت، اما از یکشنبه در غالب نقاط استان کاهش نسبی دما مورد انتظار است