راهنمای خرید پالس اکسیمتر (اکسیژن سنج)انگشتی دقیق

گزارش بازرگانی،   4000110004

 زمانی که به بیمارستان مراجعه میکنید،اغلب در کنار سنجش میزان فشار خون شما، این دستگاه را نیز برای سنجش میزان اکسیژن خون و یا دریافت میزان ضربان قلبتان مورد استفاده قرار می‌دهند. پالس اکسیمتر یا اکسیژن سنج انگشتی در انواع  و قیمت های مختلف قابل خریداری است. اکسیژن خون و سنجش سطح آن برای بسیاری از افراد و بیماران یکی از ضروریات همیشگی است که باید به صورت مداوم چک شوند.

خون از جمله نشانگرهای دقیق میزان فعالیت‌های داخلی سیستم بدن ما می‌باشند. بر همین اساس است که اکثر سنجه‌ها را از طریق خون در اغلب آزمایش‌ها انجام می‌دهند. یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای یافتن میزان اکیسژن خون در بدن ما ازطریق دستگاه‌های اکسیژن سنج است. بر همین اساس است که ما نیز می‌خواهیم در همین راستا این نوشتار را به معرفی این وسیله پزشکی و نحوه کارکرد و استفاده آن اختصاص دهیم و نهایتاً نیز یکی مسیر راحت و آسان جهت تهیه این وسیله پزشکی به شما معرفی نماییم. پس تا انتها ما را همراهی نمایید.

پالس اکسیمتر چیست؟

پالس اکسیمتری در واقع آزمایشی است که کارش سنجش میزان اشباع اکسیژن در خون می‌باشد. دستگاهی که این آزمایش را انجام می‌دهد پالس اکسیمتر نامیده می‌شود. این وسیله یکی از تجهیزات پزشکی سبک و کم وزن است که بدون هیچ نوع درد و یا سوزشی، می‌توان آن را همچون یک گیره به نوک انگشتان دست، پا و یا لاله گوش متصل کرد و از طریق این دستگاه به درستی میزان اکسیژن خون و همچنین تعداد ضربان قلب را سنجید. سطح اکسیژن طبیعی بدن 0.95 درصد می‌باشد. اکسیژن کمتر در بدن نشانگر یک بیماری و یا عارضه در بدن می‌باشد که باید مورد شناسایی قرار گیرد.

اکسیژن سنج در چه مورادی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

همانگونه که گفته شد کارکرد اصلی دستگاه پالس اکسیمتر سنجش میزان اکسیژن و ضربان قلب می‌باشد. بنابراین موضوع واهمیت این سنجش، در اغلب موارد از این دستگاه استفاده خواهد شد. ما نیز دراین جا به برخی از کاربردهای اکسیژن سنجش اشاره می‌کنیم:

  • اولین موردی که ممکن است شما نیز با آن برخورد کرده باشید، اورژانس است. هنگامی که تریاژ به دنبال به دست آوردن اطلاعات اولیه از بدن شما است و فشار، ضربان قلب و سطح اکسیژن را مورد شناسایی قرار می‌دهد.
  • کاربرد دیگر این دستگاه که بسیار نیز ضروری و حیاتی می‌باشد در اتاق عمل جراحی است و بعد از آن برای چک کردن وضعیت لحظه به لحظه بدن بیمار می‌باشد.
  • بررسی وضعیت بدن بیمارانی که ممکن است به تنگی نفس دچار شده باشند و مشخص کردن این امر که به دستگاه کمک تنفسی مانند اکسیژن ساز ،بای پپ ،سی پپپ و یا ونتیلاتور نیازمند هستند و یا نه.
  • برای بررسی بدن بیماران و افراد جهت تشخیص این مورد که به سطح بالای فعالیت بدنی رسیده‌اند و توان بدن اضافه شده است یا نه.
  • چک کردن وضعیت تنفسی و ریوی بیمارن در حین خواب.
  • تشخیص بیمارهایی که بر سطح اکسیژن خون اثر گذارمی‌باشند. همانند آسم، کم خونی، بیماری ریوی، حمله قلبی، نارسایی‌های قلبی، ذات الریه و غیره
  • جهت سنجش میزان تأثیر داروهای ریه بر بدن

اهمیت استفاده از دستگاه اکسیژن سنج در دوران کرونا

 

امروزه با وجود رشد و پیشرفت در حوزه تجهیزات پزشکی تشخیص‌های اولیه برای دستیابی به سریع‌ترین اقدامات به خوبی امکان پذیر بوده و مسیر درمان را بسیار آسان‌تر نمود. یکی از این تجهیزات کاربردی که توانست مسیر را برای تشخیص و همچنین پروسه درمان بسیار آسان  ساده نماید، دستگاه پالس اکسیمتر بوده است.

همانگونه که می‌دانید و یا شنیده‌اید، یکی از نشانه‌های بارز وجود کرونا در بدن، کمبود میزان اکسیژن خون افراد بود. ویروس کرونا با تأثیراتی که بر ریه‌ها و مسیر تنفسی ما می‌گذراد، نشانه‌های تنگی نفس را بروز می‌دهد و این امر تأثیری مستقیم بر ضربان قلب و میزان اکسیژن خون خواهد گذاشت. بنا به همین امر است که در این مدت هر زمان که به بیمارستان مراجعه کرده‌اید احتمالاً از طریق این دستگاه میزان اکسیژن خون شما را سنجیده‌اند. همچنین اغلب به بیمارانی که وضعیت وخیم‌تری داشتند توصیه می‌شد که از تجهیزات پزشکی معتبری اقدام به خرید پالس اکسیمتر نمایند تا بتوانند به راحتی میزان اشباع اکسیژن در بدن بیمار را به صورت مرتب چک نمایند.

پالس اکسیمتر چگونه عمل می‌کند؟

کم شدن سطح اکسیژن خون در بدن بیماران زنگ هشداری است برای رساندن کمک‌ها و امدادهای پزشکی جهت نجات جان بیمار. بر همین مبنا است که اغلب بیمارانی که دچار بیمارهایی چون نارسایی‌های قلبی و عروقی هستند و یا با بیمارهایی ریوی دست و پنجه نرم می‌کنند، داشتن این دستگاه برای آنان توصیه می‌شود.

نحوه عمل کردن آن بسیار ساده است. شما گیره دستگاه را در نوک انگشتان خود قرار می‌دهید. دو نور قرمز و مادون قرمز از دستگاه به انگشت شما می‌رسد و اطلاعات دریافتی از خون شما را برای دستگاه انتقال می‌دهد. دستگاه نیز با یک سری محاسبات لگاریتمی میزان اکسیژن خون شما و همچنین ضربان قلب شما را اندازه گیری می‌کند و آن را در نمایشگر خود به نمایش می‌گذارد. به این صورت شما به راحتی و بدون هیچ درد و یا تخصص خاصی می‌توانید از دستگاه اکسیژن سنج در منزل خود برای بیمارانتان استفاده کنید.

انواع دستگاه اکسیژن سنج کدام است؟

اگر به تجهزیات پزشکی در بیمارستان‌ها توجه کرده باشید اغلب، دستگاه پالس اکسیمتر به یک دستگاه و مانیوتور بزرگ  و ثابت متصل شده است. این دستگاه‌ها از نوع پالس‌های اکسیمتر ثابت می‌باشند و قابلیت جابه جایی از یک مکان به مکان دیگر را ندارند. از این دستگاه‌ها اغلب در اتاق‌های جراحی، آی سی یوها، سی سی یو و بخش‌های بیمارستانی و غیره استفاده می‌کنند. اما نوع دیگر این دستگاه که به راحتی با یک صفحه نمایش کوچک در اغلب مطب‌ها و یا خانه دیده می‌شود، نوع متحرک و یا انگشتی دستگاه اکسیژن سنج نامیده می‌شوند و به راحتی شما می‌توانید آن را جابه جا کنید و در هر جا و مکانی میزان اکسیژن خون خود را چک نمایید. این دستگاه در دوران پاندمی کرونا بسیار مورد توجه بیماران قرار گرفت.

قیمت و خرید پالس اکسیمتر

خرید تجهیزات پزشکی در وحله اول جهت درمان و دستیابی به سلامتی بدن ما می‌باشند. برهمین اساس باید هنگام خرید این دستگاه‌ها قبل از قیمت به موارد دیگری همچون جنس، کیفیت، دوام، برند، کارکرد، عمر مفید و غیره توجه نمایید. چرا که قیمت و خرید پالس اکسیمتر از جمله مواردی است که به راحتی می‌توانید با ارتباط گرفتن با یک شرکت تجهیزات پزشکی معتبر همچون توانی نو آن را به دست آورید. آن‌چه مهم است این امر می‌باشد که شما و بیماران بتوانید از این دستگاه استفاده نماید و از برند، کیفیت، دوام و دقت دستگاه خیالتان آسوده باشد. دستیابی به این موارد نیازمند گرفتن مشورت و راهنمایی‌ها از کارشناسان و متخصصان در این زمینه می‌باشد که بتوانند به درستی شما را در خرید دستگاه مناسب راهنمایی کنند. سپس می‌توانید با خیال راحت لیست قیمت و خرید پالس اکسیمتر را داشته باشید. بر همین مبنا است که تجهیزات پزشکی توانی نو با ارائه قیمت‌های مناسب در صدد است تا شما را یاری کند تا بهترین، مناسب‌ترین و با کیفیت‌ترین تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه پالس اکسیمتر را  خریداری نمایید و با خیالی آسوده از آن استفاده کنید.

چرا تجهیزات پزشکی توانی نو را پیشنهاد می‌کنیم؟

همان‌گونه که اشاره کردیم خون یکی از مهم‌ترین اجزا در سیستم بدن ما انسان‌ها و دیگر جانداران محسوب می‌شود. همانگونه که می‌دانید دو سوم بدن ما را آب و بیش از 80 درصد خون را نیز آب تشکیل می‌دهد. بنا به همین امر است که آب و با میزان اکسیژنی که  در خون دارد نقشی حیاتی را برای اندام‌های ما بازی می‌کند . به عبارتی راحتی و تنفس بدن ما وابسته به میزان اکسیژن موجود در خون ما می‌باشد. اگر میزان اکسیژن بدن کاهش یابد، بدن به سرعت دچار اختلال و ضعف شده و یکی از نشانه‌های بیماری در بدن ما محسوب می‌شود که باید مورد پیگیری قرار گیرد و جهت درمان سریعاً اقدامات لازم انجام شود. این درحالی است که با کمی مراقبت و استفاده از وسایل و تجهیزات با کیفیت، به خوبی و به راحتی قابل مدیریت می‌باشد. پالس اکسیمتر از جمله لوازم و تجهیزات کاربردی و بسیار مفید در این زمینه به شمار می‌آید. تنها چیزی که هنگام تهیه این لوازم باید به آن بسیار دقت نمود این امر است که از چه مجموعه یا چه فروشگاهی اقدام به خرید می‌نماید. خرید از فروشگاهی معتبر و قابل اطمینان برای شما آسودگی خاطر را به همراه خواهد داشت. بنا به همین امر است که ما فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی توانی نو را به شما پیشنهاد کردیم.

تجهیزات پزشکی توانی نو مرجعی تخصصی برای قیمت و خرید پالس اکسیمتر در ایران به شمار می‌رود و با پشتیبانی که از محصولات خود در ایران دارد توانسته در میان رقبا جایگاه خوبی را به دست آورد. شما از طریق وبسایت(tavanino.com) می‌توانید با این مجموعه ارتباط داشته باشید و به راحتی و اطمینان خاطر در هر جای ایران هستید، اکسیژن سنج و دیگر تجهیزات پزشکی مورد نیاز خود را سفارش دهید. کارشناسان تجهیزات پزشکی توانی نو با شما هستند تا ارائه مشاوره‌های لازم، قیمت و خرید پالس اکسیمتر را برای شما ساده کنند و راهنمای شما در خرید این دستگاه و دیگر لوازم و تجهیزات پزشکی باشند. تلاش مجموعه توانی نو ارتقاء سلامت و تزریق توانی نو به افراد جامعه است تا سلامت اجتماعی و روانی را برای هموطنان خود رقم بزنند.