حریرچی: نگران موج شدید کرونا در اواخر فروردین هستیم

اجتماعی،   4000108055

معاون کل وزارت بهداشت گفت: با وضعیت قرمز و نارنجی در ۶۷ شهر، حدود ۳۰ درصد جمعیت کشور در وضعیت هشدار هستند.

حریرچی: نگران موج شدید کرونا در اواخر فروردین هستیم

دکتر ایرج حریرچی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما، افزود: ۶۷ شهر کشور در وضعیت قرمز و نارنجی است و ۲۳ میلیون نفر جمعیت حدود ۳۰ درصد جمعیت کشور می‌شود.

وی ادامه داد: سفر‌ها باعث افزایش تماس اجتماعی در مبدأ و در حین سفر و مقصد است و حضور در رستوران‌ها و برداشتن ماسک همه این موارد باعث تشدید شیوع بیماری کروناست.

دکتر حریرچی با اشاره به اینکه وضعیت شهر‌های قرمز و نارنجی ما به کمتر از ۱۰ شهر رسیده بود ادامه داد: نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد این افزایش آمار‌ها مربوط به شلوغی اسفند است و اکنون که رعایت دستورالعمل‌ها به ۵۶ درصد رسیده است، خود می‌تواند عامل تشدید کننده بحران کرونا شود و ما نگران موج شدید در اواسط و اواخر فروردین هستیم.

معاون کل وزارت بهداشت با درخواست از مردم برای کاهش و لغو سفر گفت: خودرو‌هایی که شماره پلاک آن‌ها مربوط به شهرستان‌هایی با وضعیت قرمز و نارنجی می‌شود، مجاز به خروج از شهر خود نیستند و از ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان جریمه می‌شوند.

وی افزود: خواهش ما از مردم جلوگیری از فاجعه سه رقمی شدن تعداد مرگ و میرهاست.

دکتر حریرچی در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما در خصوص بازگشت هموطنان در مدت ۷۲ ساعت از شهر‌های با وضعیت نارنجی و قرمز گفت: هرچه افراد زودتر از شهر‌های در وضعیت هشدار برگردند احتمال انتقال و تماس با ویروس کمتر می‌شود و توزیع امکانات درمانی برای دسترسی مردم در شهر مقصد شان بهتر است.