آمار عجیب ورود مسافران نوروزی به گیلان

اجتماعی،   4000108033

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: تا پایان ششم فروردین‌ماه ۳ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۹۱ مسافر وارد استان شدند.

حمیدرضا آذرپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  رشت ، اظهار داشت: تا پایان روز ششم فروردین‌ماه امسال تعداد 637 هزار و 951 دستگاه خودرو وارد استان گیلان شده و 529 هزار و 93 دستگاه خودرو از استان خارج شدند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: در همین زمان 3 میلیون و 190 هزار و 91 مسافر از مبادی زمینی، هوایی و ریلی وارد گیلان و 3 میلیون و 39 هزار و 589 نفر نیز از استان خارج شدند.

وی افزود: در مدت زمان مذکور 122 هزار و 188 نفر مهمان و مسافر در اقامتگاه‌های مجاز استان اقامت داشتند که از این تعداد 117 نفر اتباع کشورهای دیگر هستند همچنین تعداد بازدیدکنندگان از موزه‌ها، بناهای تاریخی و مراکز تفریحی گیلان 379 هزار و 504 نفر بوده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: با توجه به ضرورت بازدیدهای نظارتی از تأسیسات و مراکز ارائه خدمات به گردشگران 2 هزار و 637 مورد بازرسی طی این ایام تا 6 فروردین‌ماه انجام شده است.

آذرپور عنوان داشت: در بازدیدهای مذکور تمامی همکاران در مسیرهای اصلی و فرعی استان در قالب 10 تیم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ابلاغ شده در مراکز و تأسیسات را پایش می‌کنند.

وی افزود: در ایام پاییز و زمستان آموزش‌های حضوری و مجازی توسط معاونت بهداشت و درمان و معاونت گردشگری به ذی‌نفعان ارائه شده و با توجه به گزارشات ارائه شده توسط معاونت بهداشتی رضایت کامل در این زمینه حاصل شده است.

آذرپور با بیان اینکه منازل استیجاری یکی از آفت‌های صنعت گردشگری و یکی از مکان‌های مستعد شیوع بیماری کرونا است گفت: با دستور استاندار، حمایت‌های فرماندهی نیروی انتظامی و پیگیری‌های دادگستری گیلان اقداماتی در این حوزه انجام شده است.