افغانستان: طالبان به دنبال صلح نیست

جهان،   4000107093

مشاور شورای امنیت ملی افغانستان به خبرنگاران در کابل گفت که عملکرد طالبان نشان می‌دهد که آماده صلح نیست و این گروه برای جنگ تلاش می‌کند.

به گزارش تسنیم، «حمدالله محب» مشاور شورای امنیت ملی افغانستان در نشستی با خبرنگاران در کابل اظهار داشت که عملکرد طالبان در یک سال گذشته نشان داد که این گروه برای صلح آمادگی ندارد بلکه به دنبال جنگ است.

وی افزود: طالبان حملات خود را تشدید کرد و از فرصت تامین صلح برای ادامه جنگ استفاده کرده است.

مشاور امنیت ملی افغانستان با تاکید بر این که طالبان تعهدی برای منافع افغانستان ندارد، گفت که طرف جمهوریت خواستار صلح واقعی و پایان یافتن جنگ است و اگر طالبان واقعا صلح می‌خواهد با قطع خشونت‌ها مذاکره واقعی انجام دهد.

محب همچنین با اشاره به تیم مذاکره طالبان ادامه داد که آنها صلاحیت تصمیم‌گیری را ندارند، افراد با صلاحیت این گروه وارد مذاکره شوند.

وی درباره نشست صلح ترکیه نیز گفت که دولت افغانستان برای حضور در نشست ترکیه شرکت خواهد کرد اما باید در مورد دستورکار آن رایزنی شود و این که طرف طالبان در چه سطحی شرکت خواهد کرد مشخص شود، آیا همان تیم اعزامی این گروه به نشست مسکو هستند یا خیر. باید افراد باصلاحیت طالبان وارد مذاکره شوند.

این اظهارات در حالی است که اعضای تیم مذاکره افغانستان به دوحه رفته‌اند و نتیجه گفت‌وگوها نیز هنوز مشخص نیست.

نشست صلح افغانستان قرار است در 27 آپریل سال جاری میلادی در ترکیه برگزار شود و دولت کابل نیز طرح صلح خود را در این نشست مطرح خواهد کرد.