نفوذ سامانه بارشی به آسمان تهران/ وزش باد شدید در راه است

اجتماعی،   4000103070

مدیرکل هواشناسی استان تهران از نفوذ سامانه بارشی تا اواخر وقت پنجشنبه خبر داد و گفت: طی ۵ روز آینده وزش باد شدید و تغییرات فشار هوا در نقاط مختلف استان مورد انتظار است.

نفوذ سامانه بارشی به آسمان تهران/ وزش باد شدید در راه است

مجتبی جلالی مدیرکل هواشناسی استان تهران در گفت‌وگو با فارس در تهران اظهار کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از امروز تا اواخر وقت پنجشنبه وضعیت جوی استان تهران با نفوذ سامانه بارشی، دارای آسمانی ابری و گاهی با بارش باران و رگبار به ویژه در نیمه شمالی همراه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه طی ۵ روز آینده در بعضی ساعات وزش بادشدید مورد انتظار است، گفت: امروز و فردا روند افزایش دما و پنجشنبه و جمعه روند کاهش دما در سطح استان پیش‌بینی شده و برای روزهای جمعه و شنبه آسمان صاف تا نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران خاطر نشان کرد: سامانه کم فشار و افزایش تغییرات فشاری در روزهای چهارشنبه نیمه شمالی و غربی استان و در روزهای پنجشنبه و جمعه کل استان را فرا خواهد گرفت و احتمال بروز خسارت به تأسیسات شهری و روستایی، گلخانه‌ها و شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها وجود دارد.

جلالی یادآور شد: از روز چهارشنبه تا جمعه در ارتفاعات کولاک برف و در نقاط مستعد کوهستانی، سقوط بهمن و در نیمه جنوبی استان وقوع گردو خاک دور از انتظار نیست و توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز خسارت در نظرگرفته شود.