امارات از سوختگیری نیروگاه اتمی خود خبر داد

جهان،   4000103063 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سازمان انرژی اتمی امارات متحده عربی روز سه شنبه از تکمیل سوختگیری نیروگاه اتمی «براکه» این کشور و آمادگی برای آزمایش نیروگاه برای آغاز به کار نهایی آن خبر داد.

امارات از سوختگیری نیروگاه اتمی خود خبر داد

به گزارش ایرنا، این سازمان در صفحه توییتر خود اعلام کرد که بارگیری سوخت هسته ای را در راکتور نیروگاه «براکه» با اهداف صلح آمیز به پایان رسانده است و مرحله آزمایشی بهره برداری از این نیروگاه را  آغاز می کند.

سازمان آب و انرژی هسته ای کره جنوبی تفاهم نامه ای را در زمینه تحقیق و توسعه با سازمان انرژی هسته ای امارات امضا کرده بود.

این تفاهم نامه به منظور توسعه و تبادل فن آوری هسته ای میان کره و امارات صورت گرفت. طبق این توافق نامه دو طرف طی سه سال آینده در زمینه تحقیق و توسعه تجهیزات نیروگاه هسته ای، مواد شیمیایی و سایر موارد همکاری خواهند کرد.

راکتور براکه یکی از چهار رآکتور هسته‌ای امارات است و با بهره ‌برداری از آن، نام این کشور به عنوان نخستین کشور عربی دارای انرژی هسته‌ای ثبت شد. 

چهار راکتور هسته‌ای امارات در مجموع  پنج هزار و ۶۰۰ مگاوات برق تولید خواهند کرد. 

رآکتور براکه در نزدیکی ابوظبی قرار دارد و ظرفیت تولید یکهزار و ۴۰۰ مگاوات برق را داراست. 

عملیات ساخت نیروگاه‌ هسته‌ای براکه از سال ۲۰۱۲ در کنسرسیومی به مدیریت شرکت «کپکو» کره جنوبی آغاز شده بود. امارات برای ساخت این چهار رآکتور هسته‌ای و خدمات پس از راه‌اندازی آن‌ها مجموعا ۴۰ میلیارد دلار هزینه خواهد کرد.