ارتقاء هواپیماهای با برد کوتاه و بلند در سال ۱۴۰۰

اقتصادی،   4000102028

وزیر راه و شهرسازی الزام شرکت‌های هواپیمایی به افزایش و ارتقای تعداد هواپیماها با برد کوتاه و بلند را از جمله اهداف وزارت راه و شهرسازی در صنعت هوایی در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد.

 ارتقاء هواپیماهای با برد کوتاه و بلند در سال ۱۴۰۰

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «محمد اسلامی»  وزیر راه و شهرسازی روز دوشنبه گفت: نکته مهم در سال جدید برای صنعت حمل و نقل هوایی، مربوط به سیاست‌هایی است که موجب کیفی‌سازی و افزایش ظرفیت ناوگان هوایی کشور می‌شود.

وی افزود: بخشی از صنعت هوایی که پروازهای داخلی را انجام می‌دهند، به دلیل پر شدن عمرشان از خط هوایی خارج شدند و لازم است تا این هواپیماها در سال جدید جایگزین شوند.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در سال ۱۳۹۹ این سیاست تعقیب و تعدادی هواپیما با برد کوتاه برای کشور تامین شد. در سال جدید نیز باید تعدادی هواپیما با برد کوتاه برای افزایش ظرفیت صنعت هواپیمایی وارد کشور شوند.

اسلامی افزود: هدف دوم صنعت هوایی در سال جدید، مربوط به هواپیماهای بلندمدت است که ضرورت دارد تا شرکت‌ها بتوانند پروازهای بلند خود را به اقصی نقاط جهان گسترش دهند و با احراز شرایط لازم و ضوابطی که بتوانند از طریق آن مجوزها را داشته باشند، پروازهای خود را به سایر کشورها انجام دهند.

وی تصریح کرد: این دو محور، اهدافی هستند که در سال ۹۹ تعقیب شد و در سال ۱۴۰۰ نیز ادامه خواهد داشت.

به گفته وزیر راه،  این برنامه‌ها در شرایطی پیگیری می‌شوند که به دلیل شرایط کرونا، صنعت حمل‌ونقل هوایی در سراسر جهان با کاهش روبه‌رو بوده است.

اسلامی تاکید کرد: هرچند در سال  گذشته به دلیل سفر و نشست و برخاست هواپیما در پروازهای داخلی، کاهش چشمگیری روی نداد اما سعی خواهیم کرد که شمار پروازها را در سال جدید با وجود شرایط کرونا و اجتناب مردم از سفرهای غیرضرور، همچنان حفظ شود.