جهانگیری: تولید مهمترین مسئله کشور است

سیاسی،   4000102009 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه سال ۹۹ سال سختی برای مردم ایران بود،گفت: تحریم‌ها، کرونا، مشکلات معیشتی و نگرانی از آینده موجب شد مردم سال سختی را پشت سر بگذارند.

جهانگیری: تولید مهمترین مسئله کشور است

به گزارش فارس اسحاق جهانگیری در بدو ورود به شهر یاسوج گفت: زلزله سی‌سخت دل هر ایرانی و وطن‌دوستی را به درد آورد، دولت بلافاصله بعد از زلزله سی‌سخت مصوبه داد که جزء موارد استثنائی است هم تعداد  واحدهای مسکونی خسارت‌دیده و آسیب دیده و آنهایی که باید تخریب و آنهایی که باید تعمیرات شوند و  مسائل مرتبط با زلزله را بررسی کرد و در مصوبه ۳ اسفند ۹۹ در دولت تصویب و اعلام شد دستگاه‌ها اجرایی بر این مبنا کار بازسازی را شروع کنند‌.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: البته سال ۹۹ برای همه مردم سال بسیار سختی بود ما هم فشارهای ناشی از تحریم را داشتیم هم کرونا، معیشت مردم به سختی گرفتار شده بود، نگرانی‌های مردم نسبت به آینده را داشتیم که در کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر همه این مشکلات، زلزله اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: میخواستم روز اول فروردین به کهگیلویه و بویراحمد سفر کنم فکر کردم مردم و مسئولان کارهای لازم‌تری داشته باشند، امروز آمدم تا هم بازدیدی از پیشرفت کار داشته باشیم و بررسی کنیم مسائل مرتبط با زلزله را، وزارء و مسئولان ذی ربط همراه هستند بعد از آن جلسه‌ای با حضور  استاندار خواهیم داشت و مسائل را بررسی می‌کنیم.

وی بیان کرد: من از طرف دولت جمهوری اسلامی به مردم سی‌سخت و روستاهای اطراف اعلام می‌کنم دولت یک لحظه مردم عزیزی که در زلزله خسارت دیدند را تا کامل شدن زندگی و خانه‌هایشان تنها نخواهد گذاشت.

جهانگیری بیان کرد: در هر مرحله‌ای دولت در کنار مردم است هر وقت نیاز به اصلاح مصوبه و اقدام جدیدی بود حتما آن کار انجام می‌شود و امروز این بررسی‌ها کمک می‌کند که ما به پیشرفت کار سرعت دهیم.

جهانگیری عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد سرشار از پتانسیل و ظرفیت است و شرایط بسیار مطلوبی برای توسعه استان وجود دارد چند وقت پیش با مسئولان استان در همین خصوص جلسه‌ای داشتم آنجا مسائل بررسی شد امروز هم نشست اقتصاد مقاومتی خواهیم داشت  و در خصوص مسائل توسعه استان بحث می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری و توسعه کشور تبدیل شود افزود: امیدوارم دولت، مردم و مسئولان در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام دهند و ما بتوانیم موانع توسعه را رفع کنیم.

وی به نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت:  مقام معظم رهبری سال جدید را سال تولید،پشتیبانی‌ها و رفع موانع نامیدند دولت با تمام ظرفیت می‌داند که امروز مهمتر مسئله کشور تولید اعم از تولید صنعتی، کشاورزی و در بخش نفت و گاز است.

جهانگیری ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های مهم نفت‌خیز کشور است بزرگترین میادین نفتی کشور در این استان است، ظرفیت بزرگ در پتروشیمی،گردشگری وجود دارد بخش بزرگ و زیادی از آب کشور در این استان است لذا شرایط مطلوبی برای توسعه وجود دارد من فکر می‌کنم هم مسئولان استان و دولت همراه خواهیم بود برای حل مسئله تولید و امیدواریم تولید کشور رشد خوبی داشته باشد که رضایت رهبری و مردم فراهم شود.