ربیعی: نخواستیم کام جامعه را تلخ کنیم

سیاسی،   4000101046 ۲۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی دولت گفت: نخواستیم کام جامعه را تلخ کنیم برای همین بسیاری از ابعاد آن را انتقال نداده‌ایم.

ربیعی: نخواستیم کام جامعه را تلخ کنیم

به گزارش تسنیم، علی ربیعی سخنگوی دولت،  در تشریح اقدامات دولت در سال سال 99 ، این سال را سالی سخت و سالی پررنج برای مردم توصیف کرد و گفت: در این سال در کنار فراز و نشیب و تلخی و شیرینی‌هایی که داشته‌ایم، شاهد یک جنگ تمام‌عیار بودیم. نخواستیم کام جامعه را تلخ کنیم برای همین بسیاری از ابعاد آن را انتقال نداده‌ایم.

وی افزود: کنار تحریم‌ها، انتقادات تند و اتهامات غیرمنصفانه زیادی به دولت وارد شد.  بسیاری از این حرف‌های غیرمنصفانه را در حالی تحمل کردیم که سال 99 تنها 10 درصد متوسط ارز، دولت‌های قبل در 15 سال اخیر را در اختیار داشته‌ایم.  سال 99 کنار این وضعیت ارزی، با کووید- 19 هم همراه شد که این بیماری مشاغل زیادی را از بین ببرد و فقط بیش از یک میلیون شغل در بخش خدمات را از دست دادیم.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: همه این موارد، شرایطی بود که موجب تغییر شرایط زندگی مردم شد و به اقتصاد کشور آسیب زد. البته تصمیمی که برای ما داشته‌اند بسیار تلخ‌تر از این حرفها بود و فکر می‌کردند کشور فرو می‌ریزد و جامعه از هم می‌پاشد.  گمان می‌کردند در این شرایط جامعه امنیتی می‌شود ولی اصلاً به سمت چنین جریانی حرکت نکرده‌ایم.