سفرهای نوروزی شهروندان تهرانی، فروردین تلخی را به ارمغان می‌آورد

سلامت،   3991229060

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با تاکید بر اجتناب از سفرهای نوروزی که می تواند فروردین تلخی را به ارمفان آورد، گفت: بیشترین خوشه های شکل گیری کرونای انگلیسی در مناطق مرکزی، جنوبی و قسمتی از شرق تهران مشاهده شده است.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر علی رضا زالی ضمن تبیین آخرین وضعیت ویروس کرونا در پایتخت گفت: هم اکنون ۲هزار و ۲۸۲ بیمار در بیمارستان های تهران با تشخیص کرونا بستری هستند که ۷۸۰ نفر آنان در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

وی از بستری ۲۵۸ بیمار جدید کرونایی در بخش های عادی، ۱۲۲ بیمار جدید در بخش های ویژه، فوت ۱۶ شهروندان تهرانی در اثر کرونا در شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: هم اکنون حال ۱۶۸ بیمار وخیم است و ۳۹ بیمار نیز به دلیل وخامت اوضاع و بدحالی به دستگاه تهویه مصنوعی متصل شدند.

زالی با بیان این مطلب که خوشه های شکل گیری کرونای انگلیسی تقریبا در همه بخش های تهران مشاهده شده است خاطرنشان کرد: بیشترین تمرکز ویروس جهش یافته در مناطق مرکزی، جنوبی و قسمتی از شرق تهران مشاهده شده است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت با اشاره به چرخش سریع ویروس جهش یافته در ۲۹ استان کشور از شهروندان تهرانی خواست اکیدا از سفر اجتناب کنند.  

به گفته وی شهروندان تهرانی در صورت سفر به نقاط مختلف کشور در معرض ویروس جدید و سویه‌های مقاوم قرار می گیرند و هنگام بازگشت کلکسیونی از سوش های مختلف را به ارمغان می آورند.  هرچه میزان سفر کاهش یابد احتمال بروز موج بعدی بیماری در هفته سوم فروردین ماه و فشار کادر درمان کاهش می یابد.

زالی با توجه به چرخش ویروس جهش یافته و سویه های مقاوم و جدید ویروس در اقصی نقاط کشور سفردر ایام تعطیلات نوروز را بسیار خطرآفرین برشمرد و به همشهریان تهرانی بار دیگر توصیه اکید کرد که از سفرهای نوروزی پرهیز کنند.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به رشد ۳۵ درصدی مراجعان کرونایی به اورژانس های بیمارستانی با علایم دیسترس تنفسی شدید گفت: این موضوع حاکی از این است که با شرایط بدتری روبرو هستیم و با افزایش سفرهای نوروزی  و عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی ممکن است در هفته سوم فروردین ماه شاهد یک الگوی تلخ در بیمارستان های تهران باشیم.