وضعیت سفرهای خودرویی درون و برون‌شهری در نوروز ۱۴۰۰

اجتماعی،   3991228044

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا وضعیت اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی کرونا در ایام نوروز را تشریح کرد.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی سفر و تردد در جاده‌های کشور در طول ایام نوروز گفت:‌ برابر آخرین اطلاعیه ستاد ملی مقابله با کرونا که در آن بر ضرورت پرهیز از سفرهای غیرضروری تاکید شده، اعلام شده که سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است و خودروهایی که وارد این شهرها شده یا خودروهایی که با پلاک بومی از آنها خارج شوند، با توجه به قرمز یا نارنجی بودن وضعیت شهر به ترتیب یک میلیون و نیم میلیون تومان جریمه خواهند شد.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه سفر به سایر شهرهای گروه زرد و آبی بلامانع است، گفت:‌ وضعیت شهرها در سامانه ماسک و نیز از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود و در حال حاضر برابر آخرین اعلام ستادملی مقابل با کرونا ۴۰ شهر در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند که البته ممکن است وضعیت شهرها با اعلام ستادملی مقابله با کرونا تغییر کرده و به تعداد شهرهای قرمز و نارنجی اضافه شده یا از آن کاسته شود.

وی همچنین به رانندگان و مسافران توصیه کرد که در طول مسیر سفر حتما توجه داشته باشند که از شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی عبور نکنند چرا که مشمول جریمه خواهند شد. این رانندگان باید از کمربندی شهرها و در صورتی که کمربندی وجود نداشته باشد از همان مسیری که پلیس اعلام کرده تردد کنند تا مشمول جریمه ورود غیرمجاز به شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی نشوند.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا درباره اجرای ممنوعیت تردد شبانه نیز گفت:‌ این ممنوعیت در تمام شهرهای کشور و صرف نظر از وضعیت قرمز، نارنجی، زرد و آبی اجرا می‌شود. بنابراین تمامی شهروندان اعم از ساکنان بومی و غیربومی باید توجه داشته باشند که از ساعت ۲۱ تا ساعت سه بامداد اجازه تردد در شهر را ندارند و در صورت تردد جریمه خواهند شد.

شیرانی تاکید کرد که در خصوص کرونا، پلیس، مصوبات ستادملی مقابله با کرونا را انجام خواهد داد و تابع تصمیمات این ستاد خواهد بود.