هشدار خواهر رهبر کره شمالی به دولت بایدن

جهان،   3991226015

خواهر رهبر کره شمالی ضمن محکوم کردن آغاز رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی، هشدار داد که با چنین رزمایش‌های تنش‌زایی، بازگشت صلح و آرامش به شبه‌جزیره کره دشوار خواهد بود.

هشدار خواهر رهبر کره شمالی به دولت بایدن

به گزارش فارس، در حالی که پیونگ‌یانگ تلاش‌های دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» برای برقراری ارتباط با این کشور را بی‌پاسخ گذاشته، «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی به واشنگتن هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، به نقل از خبرگزاری دولتی کره شمالی (کِی‌اِن‌سی‌اِی)، خانم کیم بامداد سه‌شنبه به دولت بایدن هشدار داد اگر واقعا به دنبال صلح است، باید از ایجاد دردسر و خشمگین کردن پیونگ‌یانگ اجتناب کند.

خواهر «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی - که به گفته کارشناسان سیاسی، از قدرت ویژه‌ای در سیاست‌های این کشور برخوردار است - آغاز رزمایش نظامی مشترک آمریکا با کره جنوبی را محکوم کرد.

وی با صدور بیانیه‌ای در این باره گفت، بازگشت «روزهای بهاری» آرام و صلح‌آمیزِ سه سال قبل به شبه‌جزیره کره، با وجود چنین رزمایش‌های تنش‌زایی، دشوار خواهد بود.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، خانم کیم با هشدار به کره جنوبی درباره تداوم رزمایش‌های مشترک با آمریکا، تهدید کرد که توافق نظامی کاهش تنش که در سپتامبر ۲۰۱۸ بین دو کره امضا شد را لغو و سازمان مسئول رسیدگی به امور مرزی را نیز منحل می‌کنند.

خبرگزاری «رویترز»، بامداد یکشنبه به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا گزارش داد، واشنگتن از نیمه ماه فوریه در تلاش برای تماس با کره شمالی بوده اما این کشور هنوز به آنها پاسخی نداده است.

بعد از آن نیز، وزارت اتحاد کره جنوبی خبر داد دولت جدید آمریکا پیش از آنکه تلاش‌ها برای برقراری ارتباط با کره شمالی را آغاز کند، با سئول هماهنگی‌های لازم را انجام داده بود.