پرواز قیمت روغن‌نباتی از ۴۰ هزار تومان به ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار تومان

اقتصادی،   3991225013 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

در حالیکه قیمت روغن‌نباتی جامد پنچ کیلویی در ابتدای امسال حدود ۴۰ هزار تومان بود به یکباره در بهمن‌ماه به ۶۱ هزار تومان رسید اما از بهمن تا اسفند با جهشی دیگر به ۷۰ هزار تومان رسید ولی همین روغن در بازار آزاد با قیمت ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

پرواز قیمت روغن‌نباتی از ۴۰ هزار تومان به ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار تومان

به گزارش خبرنگار الف، روغن نباتی نیمه جامد، افزایش قیمت چندین برابری در طول سال جاری داشته و هم‌اکنون در بازار آزاد یا پیدا نمی‌شود و یا با چندین برابر قیمت به فروش می‌رسد.

در همین راستا انواع روغن نباتی از 40 هزار تومان به 160 تا 170 هزار تومان رسید. به عنوان مثال روغن نباتی لادن که در ابتدای امسال حدود 45 هزار تومان بود تا بهمن‌ ماه امسال به 61 هزار و 500 تومان رسید و از ابتدای بهمن تا ابتدای اسفند یعنی ظرف یک ماه، 10 هزار تومان دیگر افزایش قیمت داشته است و قیمت درج شده بر روی حلب پنچ کیلویی این روغن 70 هزار تومان است. 

این در حالی است که همین روغن 70 هزار تومانی در فروشگاه‌ها موجود نیست و مردم برای خرید آن یا باید در صف های طولانی بیاستند و یا در بازار 160 تا 170 هزار تومان پرداخت کنند.

در اکثر فروشگاهها لیستی از مردم وجود دارد که با اصرار که به صاحبان فروشگاه می گویند اگر روغن به فروشگاه رسید با تماس تلفنی به آنها، اطلاع دهند تا خود را به فروشگاه برسانند.